پنجشنبه ۱ فروردین ۱۳۸۷ - ۱۶:۵۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: پل اسکافیلد، یکی از مشهورترین بازیگران نسل خود در انگلیس و برنده جایزه اسکار به خاطر نقش‌آفرینی مسحورکننده‌اش در فیلم "مردی برای تمام فصول" در 86 سالگی به علت سرطان خون درگذشت.

به گزارش خبرگزاری رویترز اسکافیلد که از قرار گرفتن در کانون توجه عمومی پرهیز داشت، قدرت، صدا و حضوری قوی‌تر از هر بازیگر کلاسیک دیگری را داشت و در نقش‌های متفاوتی از شاه لیر شکسپیر گرفته تا سلمانی فیلم کمدی "پلکان" ظاهر شد.

پل اسکافیلد در نمایی از فیلم مردی برای تمام فصل‌ها 1966

اما او علاقه‌ای به زرق و برق هالیوود نداشت و از اینکه به این علت مانند هم‌نسل‌هایش مانند ریچارد برتون و لارنس اولیویه به شهرت نرسیده است، ناراحتی به خود راه نمی‌داد.

برتون زمانی گفته بود: "از 10 لحظه بزرگ تئاتر، هشت‌تای آن مال اسکافیلد است."

روزالیند چاتو، کارگزار اسکافیلد، گفت او چهارشنبه در آرامش در بیمارستانی در نزدیک خانه‌اش در ساسکس انگلیس درگذشت.

او افزود: "اسکافیلد سرطان خون (لوسمی) داشت و مدتی بود که حالش خوب نبود."[علائم سرطان خون]

اسکافیلد در نمایی از فیلم ساحره‌سوزان 1996

اسکافیلد در سال 1966 به خاطر بازی استادانه‌اش در نقش سر تامس مو ر- که اعدام بوسیله شاه هنری سوم را پذیرفت تا به ایمانش وفادار بماند- در فیلم "مردی برای تمام فصول‌" جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش اول مرد را دریافت کرد.

فیلمنامه این فیلم را رابرت بولت بر اساس نمایشنامه‌ای از خودش نوشته بود که با موفقیت با شرکت اسکافیلد در لندن و نیویورک به روی صحنه رفته بود.

پس از این موفقیت، اسکافیلد علیرغم پیشنهادات فراوان هالیوود، در فیلم‌های سینمایی چندانی بازی نکرد، اما همچنان بر صحنه‌ تئاتر در نقش‌های مانند اتلو و مکبث درخشید.

کد خبر 46926

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز