مجموع نظرات: ۰
پنجشنبه ۷ دی ۱۳۹۱ - ۱۴:۰۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: بر اساس پیش بینی اخترشناسان، ابر ستاره دنباله دار C/2012S1‌ پس از ورود به داخل منظومه شمسی در نزدیک‌ترین فاصله با خورشید قرار خواهد گرفت

ورود ابر دنباله‌دار به داخل منظومه شمسی

به گزارش ایسنا، "دنباله‌دار هال باپ" (Hale-Bopp) درخشان‌ترین نمونه دنباله‌دار رصد شده قرن بیستم محسوب می‌شود، اما اخترشناسان از ورود یک نمونه دنباله دار نادر به فضای منظومه شمسی در سال آینده میلادی خبر می‌دهند.

ابر دنباله دار C/2012S1 یا ISON نخستین بار در سپتامبر 2012 میلادی مشاهده شد و اکنون با شتاب از فضای خارج از منظومه شمسی به سمت خورشید در حرکت است.

بر اساس پیش بینی‌های صورت گرفته، این دنباله‌دار عظیم در ماه نوامبر 2013 به نزدیک‌ترین فاصله با خورشید می‌رسد.

تیموتی اسپار، از محققان دانشگاه هاروارد تأکید می‌کند: ابر دنباله دار ISON‌ یک از درخشان‌ترین نمونه‌های دنباله‌دار و رقیب جدی برای دنباله‌دار "هال باپ" محسوب می‌شود که در سال 1997 میلادی رصد شده است.

ستاره دنباله دار ISON‌ در نخستین سفر به داخل منظومه شمسی، حجم عظیمی از گازهای فرار را در مقایسه با سایر دنباله‌دارها به همراه دارد.

محققان امیدوارند با ورود این دنباله‌دار به داخل منظومه شمسی، نمای بکری از مواد خارج از منظومه در 2.6 میلیارد سال قبل و همزمان با شکل گیری دنباله دار C/2012S1‌ به دست بیاورند.

کد خبر 195833
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فضا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز