گروه اقتصادی: همزمان با شتاب‌گرفتن روند صعودی نرخ دلار و عدم‌عرضه در بازار، قیمت سکه از دو روز گذشته دور تازه‌ای از افزایش را در پیش گرفته است.

سکه طلا

به گزارش همشهری، گرچه بهای هر اونس طلا در بازارهای جهانی این روزها کاهش شدیدی را نسبت به ماه‌های گذشته تجربه می‌کند اما این مسئله به‌معنای افزایش قدرت دلار در برابر سایر ارزهاست و همین امر سبب شده تا در داخل نیز قیمت دلار دوباره شروع به افزایش کند. به‌دنبال این اتفاق عرضه دلار در بازار نیز به‌شدت کاهش یافته که منجر به افزایش مجدد قیمت این ارز شده و بهای سکه را نیز افزایش داده است. مشاهدات خبرنگار ما حاکی از آن است که در روزهای گذشته عدم‌عرضه دلار موجب تشدید شرایط تورمی شده و تلاقی این شرایط با موج تقاضا، به گرانی‌ها دامن زده است.

رئیس اتحادیه کشوری طلا و جواهر هم با تأیید این موضوع خاطرنشان کرد: در روزهای گذشته هیچ اتفاق غیرطبیعی‌ای که منجر به افزایش قیمت‌ها شده باشد، رخ نداده است اما عدم‌عرضه دلار توسط صرافان با انگیزه کسب سود در آینده، سبب شده تا قیمت این ارز در بازارهای داخلی افزایش یابد و در نتیجه بهای سکه و طلا نیز با افزایش قیمت مواجه شده است.

محمد کشتی‌آرای تأکید کرد: در حال حاضر به‌رغم موجودبودن منابع کافی دلار اما خرید 50دلار در بازار آزاد هم مشکل شده و طبیعی است که در چنین شرایطی به نظارت بیشتر بر فعالیت صرافی‌ها به‌منظور ممانعت از دور تازه گرانی‌ها در بازار نیاز است. به گزارش همشهری، روز گذشته هر قطعه سکه بهار آزادی یک میلیون و 342هزار تومان و هرنیم سکه 660هزار تومان فروخته شد که به گفته کشتی آرای متناسب با قیمت سه هزار و 300تومانی دلار در بازار بوده و حبابی نیست.

کد خبر 195543
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز