دوشنبه ۴ دی ۱۳۹۱ - ۰۹:۰۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: نمایشگاهی از نقاشیخط های پیمان پیروی از جمعه 8 دی ماه در گالری ساربان گشایش می‌یابد.

به گزارش همشهری آنلاین، این نمایشگاه که شامل 42 اثر از این هنرمند است که با تکنیک اکریلیک روی بوم و مقوا در ابعاد مختلف خلق شده است و از ساعت 16 تا 20 دایر است.

پیمان پیروی، متولد۱٣۵۱،دارای درجه فوق ممتاز از انجمن خوشنویسان ایران،مدرس انجمن خوشنویسان و دانشگاه علمی کاربردی است.

از فعالیت های هنری این هنرمند می‌توان به برگزاری بیش از ۷ نمایشگاه انفرادی طی سال های ۷۵ تا٩۰،شرکت در بیش از ۷۰ نمایشگاه گروهی داخلی طی سال های ۷٤ تا٩۰،شرکت در نمایشگاه های گروهی نقاشیخط در کشورهای امارات متحده عربی،سودان،مالزی،کویت،لبنان و .....طی سال های ۸۵ تا ٩۱ اشاره کرد.

آثار نمایشگاه با محوریت خط نستعلیق و درقالب اجرایی سیاه مشق با فرم ها و رنگ های مختلفی به اجرا درآمده که در ابعاد مختلف از حداقل سایز ٣۰ در٣۰ تا حداکثر۱۰۰در۱۵۰ سانتی مترروی بوم و مقوا اجرا شده است.

این نمایشگاه هشتمین نمایشگاه انفرادی پیمان پیروی است.

وی در مورد موضوع کارهایش گفت: هدف از اجرای این آثار،داشتن قابلیت های فراوان فرمیک و اجرائی سیاه مشق بوده که هنرمند آزاد است با استفاده از خطوط مختلف و با درنظر گرفتن اصول مبانی،آثار متعددی را خلق کند.

آثار با مضامین مختلفی ارائه شده اند و موضوعاتی از جمله آیات قرآنی و اشعار شعرای بزرگ ادب فارسی دارند.

برای مثال «آیه الکرسی» و «و ان یکاد» باچند بافت و فرم مختلف در ابعاد گوناگون اجرا شده تا بیننده اثر فرم،فضا،رنگ و بافت را در چندین اثر ولی با موضوعیتی واحد مشاهده کند.

این نمایشگاه تا 18 دی ماه ادامه دارد.

علاقمندان می‌توانند برای بازدید از این نمایشگاه از 8 تا 18 دی ماه همه روزه بجز سه‌شنبه‌ها از ساعت 16 تا 20 به گالری ساربان واقع در خیابان شهید بهشتی، خیابان صابونچی (مهناز)، کوچه مهماندوست، پلاک 8 مراجعه کنند و یا با شماره تلفن: 8- 88504226 تماس بگیرند.

 

کد خبر 195455

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز