گروه شهری: سرانه فضای سبز منطقه 19که در سال 87 چهارمترمربع بود دیروز همزمان با افتتاح 50 طرح خدمات شهری و فضای سبز با محوریت بوستان شهید باکری به 28مترمربع رسید.

فضای سبز

بنابراین گزارش درحالی‌که سرانه استاندارد فضای سبزبرای هر نفر 15متر درنظر گرفته شده این رقم در یکی از جنوبی‌ترین نقاط شهر تهران تقریبا دو برابر استاندارد جهانی است که البته این میزان به‌دلیل برخورداری منطقه 19از فضاهای باز همچنان قابل افزایش است.
به گزارش همشهری، تا قبل از سال‌84 میزان فضای سبز منطقه‌19 برابر با 500هکتار بود اما ظرف کمتر از دوسال گذشته 60هکتار به میزان فضای سبز منطقه اضافه شده است.

یکی از مهم‌ترین طرح‌های شهری که دیروز به بهره‌برداری رسید، بوستان شهید باکری بود. این بوستان به مساحت شش هکتار برخوردار از فضای بازی‌های آبی، زمین چمن، باغ ایرانی، پیست دوچرخه‌سواری، زمین اسکیت و والیبال است. در این بوستان همچنین به‌منظور رعایت مسائل زیست‌محیطی امکانات لازم برای بهره‌گیری از انرژی پاک و پایدار فراهم شده است تا تأمین روشنایی بوستان از این طریق فراهم شود.

دیروز همچنین کار بازسازی بوستان‌های بهاران به مساحت پنج هکتار، نور پردازی دیوار بوستان ولایت به طول هفت کیلومتر، احداث آبنمای منحصر به فرد موزیکال در بوستان شهید کاظمی و بازسای بوستان 11هکتاری بهشت در خانی آباد و نصب دستگاه‌های بدنسازی در کلیه بوستان‌های منطقه‌19 به پایان رسید. دیروز همچنین مجتبی عبداللهی معاون خدمات شهری شهرداری تهران در حاشیه این مراسم در مصاحبه با خبرنگاران از افتتاح چهار بازار فروش خودرو در نقاط مختلف تهران خبر داد و گفت: یکی از ویژگی‌های طرح تفصیلی توجه به امر اشتغال‌زایی است که برای آن شرایط خوبی مهیا شده است، به همین دلیل نیز ظرف یک‌ماه آینده چهار بازار فروش خودرو در نقاط مختلف شهر تهران به بهره‌برداری خواهد رسید.

عبداللهی هزینه بهره‌برداری از بوستان شهید باکری و 50پروژه خدمات شهری فضای سبز منطقه 19را بیش از 40میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: موقعیت منطقه 19از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است چراکه مدخل جنوبی تهران بوده و بزرگراه‌ها و ورودی‌های متعددی دارد. به‌عنوان مثال این منطقه همجوار با بارگاه امام راحل، حرم عبدالعظیم حسنی(ع) و بیش از 35000شهید بهشت زهرا(س) است که زائران متعددی در آن تردد می‌کنند.بنابراین گزارش، از همسر شهید باکری با حضور معاون خدمات شهری و شهردار منطقه 19تجلیل و پس از آن تندیس شهید باکری در این بوستان رونمایی شد.

افزایش اعتماد به مدیریت شهری

دیروز عبادالله فتح الهی شهردار منطقه‌19 نیز در مراسم بهره‌برداری از 50پروژه خدمات شهری این منطقه‌ و رونمایی از تندیس شهید باکری در بوستان شهید باکری اظهار کرد: در ساخت بزرگراه امام علی بیش از هشت‌هزار خانواده و شهروند تهرانی به ما اعتماد کردند و خانه‌های خود را در اندک زمانی در اختیار شهرداری قرار دادند، این امر نیز نتیجه نیت و روحیه روزهای جنگ است که تلاش‌ها خالصانه است و اعتمادسازی می‌کند.

شهردار منطقه 19با بیان اینکه اگر امروز شهرداری تهران مدعی است که کاری را می‌تواند به انجام رساند، همان تحفه اخلاص و مدیریت جهادی است که یادگار روزهای جنگ است، افزود: تهران با اینکه در تحریم مضاعف قرار دارد اما همچنان می‌تواند قسمتی از مشکلات خود را حل کند که نتیجه روزهای جنگ و جهاد است. وی ادامه داد: در جبهه‌های حق علیه باطل، شهید باکری‌ها به فرزندان ایران زمین آموختند که با امکانات محدود و با روحیه و فکر بلند از حداقل‌ها می‌توان به اهداف حداکثری رسید.

کد خبر 195272
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز