همشهری‌آنلاین: درحالی که سازمان حج وزیارت از آغاز ثبت نام زائران ایرانی برای اعزام به سرزمین وحی خبر می‌دهد شنیده‌ها حاکی از آن است که ممکن است عمره امسال با قیمت 3 میلیون تومان همراه شود.

به گزارش CHN، سازمان حج و زیارت اعلام کرد در صورت تحقق تمامی موارد پیش بینی شده اعزام زائران به عمره از اواخر دی‌ماه آغاز می‌شود.

این درحالی است که با ثبت نام شش‌میلیون و 500 هزار نفره زائران برای عمره مفرده ایران صف 11 ساله تشکیل شده و هریک از آنها مبلغ 800 هزار تومان را به حساب بانک‌ها واریز کردند ولی با توجه به آزاد سازی قیمت‌ها، شنیده‌ها حکایت از رسیدن قیمت عمره به 3 میلیون تومان دارند.

البته هزینه اولیه ثبت نام عمره مفرده در سال 90 نیز با افزایش 60 درصدی خود از 500 هزار تومان به 800 هزار تومان رسیده بود که با نقدهای فراوان همراه شد.

در این میان غلامرضا رضایی معاون سازمان حج و زیارت با توجه به آزاد سازی قیمت‌ها از قطعی بودن افزایش هزینه اعزام به سفر عمره مفرده خبر داده‌ ولی تاکنون رقم قطعی در این خصوص اعلام نشده‌است. این درحالی است که شنیده‌ها حکایت از افزایش 100 درصدی قیمت‌ عمره و رسیدن آن به 3 میلیون تومان دارند.

به گفته برخی از فعالان حوزه حج و زیارت، مسئولان سازمان حج و زیارت در انتظار اختصاص ارز دولتی هستند و تا زمانی که این مهم محقق نشود نمی‌توان نرخ مشخصی برای عمره اعلام کرد. در این راستا احتمال رسیدن نرخ عمره به 3 میلیون تومان وجود دارد.

شنیده‌ها حاکی از اعزام زائران عمره 91 از 28 دی ماه دارد و تا آن زمان نرخ اصلی عمره مشخص خواهد شد. این درحالی است که عمره مفرده دانشجویی 2 میلیون 700 هزار تومان اعلام شده‌است.

کد خبر 194733
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ثبت نام و قیمت خودرو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز