دوشنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۱ - ۱۴:۳۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: نمایشگاه عکس "دیدار با کویر" در گالری شماره دو خانه عکاسان ایران با موضوع کویر و زیبایی های کویر کرمان افتتاح شده است.

نمایشگاه عکس

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از حوزه هنری، در این نمایشگاه که آثاری از سید فرزاد حسینی، محمد هادی جلال پور، محبوبه فتحی، محبوبه احمدی، مهرداد امینایی، محمد رضا مددی، احسان حبیبی، لنز دوربین این هنرمندان به کشف لحظات و قاب هایی از طبیعت کرمان شتافته است که شاید از پیش از این کمتر بدان ها پرداخته شده است.

تصاویری زیبا از روز و شب و کویر که هر یک به نو خود و با دنیایی از فرم ها و رنگ ها هر علاقمندی به کویر را مجذوب می‌کند، در پاره ای از این عکس ها با یاری جستن از تکنیک های عکاسی و به مدد نگاهی هوشمندانه به طبیعت کویر کرمان، تصاویری از شب های پرستاره و روزهای آرام و پر صلابت کویر را به تصویر می‌کشند، که گاهی از دید بسیاری از افراد دور مانده است.

نکته بسیار مهم در این عکس ها، پرداختن به اهمییت موضوع "آب" تاثیر آن بر معماری کرمان و رابطه کاربردی - هنری این عنصر مهم حیاتی جهان در این معماری بسیاری جالب توجه است، بر کسی پوشیده نیست که معماری سنتی در ایران به خصوص در شهرهای کویری مانند کرمان بر پایه استفاده صحیح، صرفه جویانه و کاربردی در کنار نگاهی هنری بوده است؛ به گونه ای که در این عکس ها قابل مشادهده است استفاده از آب نما، حوض و حتی سرداب ها، علاوه بر جنبه های مصرفی نگاهی هنری نیز به آن ها شده است تا جایی که بدون آب، نقصی فاحش در معماری مشاهده خواهد شد.

پرداختن به جلوه های طبیعی کرمان محدود به کویر و عناصر بصری کویر نمی شود و هنرمندان این نمایشگاه با دیدی موشکافانه به طبیعت سبز و بکر این استان کویری شتافته اند و با به تصویر کشیدن آن علاوه بر معرفی این جاذبه های تازه از یک شهر کویری با ایجاد نوعی تضاد به باعث اعتلای سطح کیفی این مجموعه عکس شده اند.

همچنین این عکس ها باعث می‌شود ما با زیبایی هایی از کرمان مواجه شویم که پیش از این شاید حتی ساکنین کرمان از وجود آنها بی خبر بوده اند، منظره ای با کوه های بلند پوشیده از درخت یا مزراع سرسبز همگی گواه این مدعا است.

در این مجموعه عکس با گنجاندن چند پرتره انسانی، به رابطه انسان با طبیعت کویر و بروز جلوه های کویر در چهره آنها و همچنین رابطه مردم شناسانه بافت کویری تمدن شهری و رابطه با انسان پرداخته شده است.

این نمایشگاه عکس با مجموعه 45 اثر عکاسی همه روزه از ساعت 9 الی 19 در گالری شماره دو خانه عکاسان حوزه هنری، میزبان علاقمندان است.

 

کد خبر 194673

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز