یکشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۱ - ۱۱:۴۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: مراسم انتخاب پهلوان باشی کشور با حضور علاقه‌مندان داخلی و خارجی ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای در زورخانه ملی شهید فهمیده برگزار و در آن علیرضا سلیمانی، قهرمان سابق وزن 120 کیلوگرم کشتی و نیز قهرمان شش دوره کشتی پهلوانی به عنوان پهلوان باشی کشور انتخاب شد.

A.Soleymani

به گزارش دلیرستان (پایگاه خبری ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای) به نقل از روابط عمومی فدراسیون پهلوانی و زورخانه‌ای کشور، در متن حکم طالقانی، سرپرست فدراسیون پهلوانی و زورخانه‌ای خطاب به پهلوان سلیمانی آمده است:

در تاریخ و فرهنگ کهن کشورمان، "پهلوان" واژه‌ای نمادین و ارزشمند بوده که ویژگی‌های دلاوری، قدرتمندی، ورزیدگی و صفات اخلاقی و رفتاری والایی را در اذهان جامعه تداعی می‌نماید. پهلوان در فرهنگ جامعه اسلامی‌مان از احترام و محبوبیت ویژه‌ای برخوردار است، به طوری که جوانان این مرز و بوم او را به عنوان یک الگو و اسوه می‌نگرند. پهلوان مظهر ورزشکار دو بعدی است که هم دارای ورزیدگی جسم و هم تربیت روح می‌باشد. با عنایت به سوابق و افتخارات درخشان شما در عرصه کشتی پهلوانی (6 دوره پهلوان کشور) و همچنین مهم‌تر از آنها دارا بودن مرام و خصلت‌های پهلوانی، بدینوسیله حضرتعالی به عنوان "پهلوان باشی کشور" منصوب می‌گردید در این خصوص با تشکیل کمیته احیای حقوق کشتی پهلوانی، من‌بعد صدور حکم زنگ و ضرب تمامی ورزشکاران کشور، کهنه سواران و عیاران، منوط به بررسی و دستور حضرتعالی و کمیته تحت امر شما خواهد بود.

داریوش ارجمند، سخنگوی فدراسیون پهلوانی و زورخانه‌ای در این مراسم گفت: دو بار در زندگی خود به اوج رسیدم که بار نخست آن بازی در نقش مالک اشتر به عنوان نوکر و همراه مولا علی (ع) و دومین آن خدمتگذاری در این فدراسیون است.

علیرضا سلیمانی پس از پایان مراسم با اشاره به این که پهلوان باید شاخص‌های فراوانی داشته باشد، گفت: پهلوان باید علاوه بر مردم‌داری دیانت هم داشته باشد و کسی که پا در عرصه پهلوانی می‌گذارد نوکر و خادم اهل بیت (ع) است، زیرا ورزش زورخانه‌ای با نام امام علی (ع) و اولاد او شروع می‌شود و با نام امام زمان (عج) به پایان می‌رسد.

پیش از انتخاب علیرضا سلیمانی به عنوان پهلوان باشی کشور، باستانی‌کاران به اجرای گوشه‌هایی از ورزش زورخانه‌ای پرداختند.

 

کد خبر 194541
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ساير ورزش‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز