همشهری آنلاین: رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه سرانه جنگل به ازای هر نفر در کشور ما حدود دو هزار متر است گفت: در دنیا این سرانه به ازای هر نفر 7500 متر است یعنی سرانه جنگل در کشور ما 26 درصد سرانه جهانی جنگل است.

محمدجواد محمدی زاده در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: سرانه جنگل در کشور ما پایین است بر همین اساس دولت برنامه ریزی کرده که در سال حدود صد هزار هکتار کاشت جنگل انجام دهد و حدود 500 هزار هکتار هم از توسعه بیابان و خشک شدن جنگل‌ها جلوگیری کند.

به گفته وی، برای شهرداری‌ها به خصوص شهرداری کلان‌شهرها نیز دولت هدف‌گذاری کرده که سرانه فضای سبز یک متر به ازای هر نفر گسترش یابد که این برنامه از هدف‌گذاری‌هایی است که در برنامه جامع کاهش آلودگی هوا لحاظ شده است.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست، با اشاره به این‌که سطح جنگل‌ها در کشور ما امروز حدود 14 میلیون هکتار است اظهار داشت: در مرحله اول و طی برنامه پنجم توسعه دولت هدف‌گذاری کرده تا سطح جنگل‌ها را در کشور به 18 میلیون هکتار رسانده و در سال‌های آینده پس از برنامه پنجم توسعه این سطح را به 25 میلیون هکتار برساند.

به گفته محمدی زاده، در راستای افزایش سطح جنگل‌ها در کشور دستگاه‌های متعدد وظایف مختلفی دارند که از جمله مهمترین دستگاه‌هایی که در این راستا باید همکاری کنند سازمان جنگل‌ها و مراتع ، سازمان حفاظت محیط زیست، وزات جهاد کشاورزی و وزارت نفت هستند. همچنین آحاد مردم بایستی کمک کنند تا نهضت کاشت جنگل و کاشت درخت که یکی از دغدغه‌های اصلی کشور است، جان بگیرد.

 

کد خبر 194411
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز