گروه اقتصادی: مشکلات نظام دریافت و پرداخت الکترونیکی شبکه شتاب، سردرگمی مشتریان در چند روز اخیر را موجب شده است.

بانک

مشکلاتی که طبق معمول زمان واریز یارانه‌ها ممکن است همچنان ادامه یابد .به گزارش خبرنگار ما، استفاده از نظام بانکداری الکترونیکی برای نقل و انتقال وجه و خدمات دریافت و پرداخت در حالی توسط مسئولان بانک‌ها و دستگاه‌های اجرایی مورد تأکید قرار می‌گیرد که مشکلات این شیوه بانکداری علاوه بر سرگردانی مردم در باجه‌های خود‌پرداز یا دستگاه‌های پوز فروشگاهی و بلوکه‌شدن پول مشتریان به‌مدت چند روز بدون پاسخگویی مسئولان با جبران ضرر و زیان آنها را موجب شده است.

در روزهای پایانی هفته گذشته شبکه شتاب بانکی باز هم دچار اختلال شد تا مشتریان برای برداشت یا نقل و انتقال وجوه، پرداخت قبوض آب، برق، تلفن، موبایل و جرایم راهنمایی و رانندگی یا خرید از دستگاه‌های پوز فروشگاهی، با مشکلات بیشتری مواجه شده و علاوه بر ناتوانی در انجام مبادلات بانکی شاهد برداشت و سرگردانی پول خود در شبکه شتاب باشند.

با تشدید مشکلات شبکه شتاب هرگونه برداشت یا نقل و انتقال وجه از طریق سامانه‌های خود‌پرداز بانک‌های مختلف با اختلال جدی مواجه شد و سرگردانی و اتلاف وقت مشتریان را به‌دنبال داشت. گرچه اختلال در شبکه شتاب موضوع تازه‌ای نیست اما آنچه طی چند هفته اخیر موجبات نگرانی بیشتر مردم را فراهم کرده برداشت وجه از حساب مشتری حتی پس از انجام تراکنش‌های ناموفق است، موضوعی که موجب افزایش مناقشه مردم با فروشندگان کالا یا سرگردانی آنها برای باز‌گرداندن وجوه برداشت شده به حسابشان شده است. با وجود این مسئولان بانک‌ها از بازگشت وجوه برداشت شده که به حساب‌های مقصد واریز نشده یا فروشندگان کالا آن را دریافت نکرده‌اند طی مدت 72ساعت و در برخی موارد تا چند روز خبر می‌دهند موضوعی که به‌معنای پرداخت بیشتر هزینه ناکارآمدی شبکه شتاب کشور توسط مشتریان است.

از سوی دیگر مشخص نیست که سود حاصل از سرگردانی پول‌های مردم در شبکه بانکی چگونه محاسبه شده و زیان مشتریان بانک‌ها به‌دلیل انجام تراکنش‌های ناموفق توسط چه نهاد یا مرجعی جبران خواهد شد تا مردم باور کنند که استفاده از بانکداری الکترونیکی و شبکه شتاب جایگزین مناسب و مطمئنی برای نقل و انتقال و برداشت وجوه به شیوه قبلی یعنی مراجعه به بانک‌ها و کاغذ‌بازی است.

کد خبر 193703
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز