یکشنبه ۲۷ فروردین ۱۳۹۱ - ۰۶:۰۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: عابر بانک‌های ژاپن به زودی به حسگرهای بیومتریک مجهز می‌شوند و مشتریان قادر خواهند بود بدون نیاز به استفاده از کارت، از طریق اسکن کف دست به حساب خود دسترسی داشته باشند

عابر بانک با قابلیت تشخیص کف دست صاحب حساب

به گزارش ایسنا، فناوری بیومتریک یا تشخیص هویت از طریق اثر انگشت، اسکن عنبیه، چهره و صدا طی سال‌های اخیر باعث ارتقاء ضریب ایمنی منازل، مدارس و ادارات شده است. علاوه بر کارت‌های شناسایی بیومتریک، کارت‌های عابر بانک نیز به این فناوری مجهز شده‌اند.

در برخی نقاط جهان عابربانک‌هایی (ATM) وجود دارند که به سنسورهای بیومتریک مجهز هستند و اثر انگشت یا اسکن عنبیه فرد را با اطلاعات ذخیره شده در کارت مقایسه کرده و در صورت مطابقت، دسترسی به حساب امکان پذیر می‌شود، اما با گم شدن کارت دسترسی به حساب نیز مسدود می‌شود.

مسؤولان بانک Ogaki Kyoritsu ژاپن اعلام کرده‌اند که تا ماه سپتامبر (شهریور ماه) 10 عابر بانک به سنسورهای بیومتریک مجهز می‌شوند.

مشتریان پس از ثبت مشخصات بیومتریک در شعبه بانک، با استفاده از اسکن کف دست (palm print)، ثبت تاریخ تولد و یک پین کد چهار رقمی و بدون نیاز به کارت می‌توانند از طریق عابر بانک از حساب خود برداشت کنند.

فناوری اسکن کف دست در عابر بانک‌های بیومتریک توسط شرکت فوجیتسو طراحی شده است. این شرکت محصولاتی مانند موس رایانه با اسکن کف دست طراحی کرده است که نیاز به استفاده از رمز عبور برای سیستم‌های آنلاین را برطرف می‌کند.

سال 2011 میلادی و پس از زلزله در مناطق شمالی ژاپن، هزاران نفر بدلیل گم کردن کارت‌های عابر بانک از دسترسی به حساب و برداشت پول محروم شده بودند.

کد خبر 166296
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز