همشهری آنلاین: مدیرکل فناوری اطلاعات بانک مرکزی با تاکید بر ضرورت نصب حفاظ امنیتی کارت «آنتی‌اسکیمر» در خودپردازها به مردم هشدار داد: مشتریان به هنگام استفاده از خودپردازها اگر شئ و یا قطعه مشکوکی را در قسمت کارت‌خوان مشاهده کردند نباید از آن استفاده کنند.

anti skimming

ناصر حکیمی - مدیرکل فناوری اطلاعات بانک مرکزی - در گفت‌وگو با ایسنا، در پاسخ به این سوال که اخیرا دوباره مواردی مشاهده شده که از طریق کارت مشتریان از حساب آن‌ها پول برداشت شده گفت: از حدود یک سال و نیم گذشته از طرف بانک مرکزی به تمامی بانک‌ها اعلام کردیم که موظف به نصب آنتی اسکیمر بر روی دستگاه‌های عابر بانک خود هستند که با این کار از سوءاستفاده از کارت‌ها جلوگیری می‌شود.

وی با بیان اینکه با نصب آنتی اسکیمر توسط بانک‌ها از نصب دستگاهی برای خواندن رمز و یا برداشت از حساب دارنده کارت جلوگیری می‌شود گفت: متاسفانه برخی بانک‌ها هنوز آنتی‌ اسکیمر ندارند بنابراین اگرمشتری بابت استفاده‌ از دستگاه عابر بانک به دلیل نداشتن آنتی‌اسکیمر متضرر شده بانک مکلف است آن را جبران کند.

مدیرکل فناوری اطلاعات بانک مرکزی با بیان اینکه اینگونه موارد همیشه و در همه دنیا وجود دارد و حتی برخی مواقع شاهدیم که به آنتی اسکیمرها هم آسیب می‌زنند تاکید کرد: دستگاه عابر بانک یک شکل واضحی دارد و مشتری اگر احساس ‌کند قطعه اضافه‌ای روی آن وجود دارد نباید به هیچ عنوان از دستگاه استفاده کند.

وی توضیح داد: دستگاه‌هایی برای خواندن کارت‌های بانکی وجود دارد که توسط عده ای از مجرمین از پیش در دستگاه های خودپرداز بانک‌ها نصب شده و داده های نوار مغناطیسی کارت را کپی می‌کند.

 

کد خبر 198697
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز