همشهری آنلاین: جزئیات جدیدی از توطئه شکست خورده تروریست‌های سلفی تکفیری برای انفجار بارگاه مطهر و نورانی امام علی(ع) و ترور مراجع عظام تقلید درنجف اشرف، افشا شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رسانه‌های عراقی، طراحان انفجار مرقد مطهر امام علی(ع) قصد داشتند در پوشش طلاب دینی، وارد حوزه علمیه نجف اشرف شده تا طرح‌های جنایتکارانه خود را اجرا کنند.

یک منبع امنیتی اعلام کرد تروریست‌هایی که برای منفجر کردن مرقد مطهر امام علی(ع) برنامه ریزی می‌کردن، قصد داشتند در پوشش طلاب دینی وارد حوزه علمیه نجف اشرف شوند که پیش از اجرای این جنایت، دستگیر شدند.

نیروهای امنیتی در استان بابل عراق، سه شنبه گذشته، توطئه انفجار مرقد مطهر امام علی(ع) و ترور مراجع بزرگ شهر نجف اشرف از جمله آیت الله علی سیستانی را خنثی کردند و طی آن 30 فرد مسلح وابسته به گروه تروریستی موسوم به دولت اسلامی عراق در مناطق شمالی بابل دستگیر شدند.

بر اساس این گزارش، یک منبع امنیتی عراقی به پایگاه اطلاع رسانی واب گفت تحقیقات در این زمینه بر اساس اعترافات متهمان فاش کرد که برخی از این متهمان قصد داشتند به عنوان طلاب وارد حوزه علمیه نجف اشرف شوند، تا مقدمات اجرای طرح جنایتکارانه خود یعنی انفجار مرقد مطهر امام علی(ع) و ترور مراجع و در راس آنها آیت الله سیستانی را آماده کنند.

این منبع افزود یکی از طراحان و مجریان اصلی این عملیات تروریستی ناکام به نام "م، ج" یکی از سرکردگان گروه موسوم به گردان اسامه بن لادن اعتراف کرده است که توانسته است با پوشیدن لباس طلاب، وارد یکی از دفاتر دینی شده و شروع به جمع آوری اطلاعات و انتقال آن به دیگر اعضای گروه خود به منظور اجرای طرح تروریستی خود کند.

این تروریست در ادامه اعترافات خود گفته است بارها به دفتر آیت الله سیستانی رفت و آمد می کرده است تا بتواند مجوز دیدار با مرجع عالی دینی عراق را به دست آورد و در عمل، دفتر این مرجع عالی دینی زمانی را برای وی تعیین کرد، اما نیروهای امنیتی این طرح را خنثی کرده و اعضای این گروه تروریستی را یک روز پیش از اجرای طرح تروریستی خود دستگیر کردند.

بر اساس نتایج بازجویی از متهمان، آنها از سلاح‌های صداخفه کن و پول‌های مسروقه زیاد و خرید خودرو برای بمب‌گذاری استفاده می‌کردند، اعضای این گروه با گروه‌های مسلح خطرناک مستقر در مناطق شمالی بابل و عامریه فلوجه مرتبط بودند.

این افراد مسلح علاوه بر اعتراف به طرح انفجار مرقد مطهر امام علی(ع) و ترور مراجع دینی نجف اشرف، به انجام عملیات‌های فراوانی متهم هستند از جمله انفجارهایی علیه شهروندان، آنها در قالب گروه‌هایی مانند گردان اسامه بن لادن، ولایت جنوب، فتح المبین وابسته به گروه موسوم به دولت اسلامی عراق انفجارهای متعدد در استان بابل انجام دادند.

کد خبر 193611
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز