همشهری‌آنلاین: تازه‌ترین آمار گمرک ایران حاکی از رشد ۹ درصدی واردات انواع خودرو به کشور در 8 ماهه سال جاری است.

به گزارش ایسنا، بر این اساس در این مدت واردات خودرو به کشور از نظر تعدادی با رشد ۹.۶ درصدی به ۲۷ هزار و ۴۷۲ دستگاه رسید. ارزش این میزان واردات هم با افزایش ۱۸.۵ درصدی بالغ بر ۶۲۳ میلیون دلار شد.

میانگین قیمت هر خودروی سواری وارداتی طی هشت ماهه ۱۳۹۱ با افزایش ۸.۱ درصدی نسبت به مدت مشابه در سال قبل به ۲۲ هزار و ۶۶۳ دلار رسید.

امارات و کره‌جنوبی بیشترین سهم را در واردات خودروی کشور در مدت زمان یادشده به خود اختصاص دادند؛ به طوری که سهم آنها به ترتیب به ۵۰.۸ و ۳۲.۴ درصد رسید.

صادرات خودروی کشور هم در 8 ماهه سال جاری از نظر تعدادی و ارزشی به ترتیب ۳۰۷.۶ و ۳۶۱.۹ درصد بیشتر شده و به ۳۸ هزار و ۷۹۲ دستگاه و ۲۳۰ میلیون دلار رسید.

میانگین قیمت هر دستگاه خودروی سواری نیز در همین مدت با افزایس ۱۳.۳ درصدی بالغ بر ۵۹۳۱ دلار شد.

عراق با ۹۸.۷ درصد بیشترین سهم را در صادرات خودروی کشور به خود اختصاص داده است.

رشد واردات خودروهای لوکس به کشور در حالی طی سال جاری همچنان ادامه دارد که در این مدت کشور با محدودیت‌های ارزی شدیدی مواجه شده است. اختصاص ارز مرجع به واردات خودروهای لوکس طی چند ماهه نخست امسال نیز انتقادات فراوانی را از سوی کارشناسان برانگیخته است.

در همین حال براساس تازه ترین تصمیم سازمان توسعه تجارت ثبت سفارش واردات خودروهای پرمصرف با حجم موتور بالای ۲۵۰۰ سی سی متوقف شده است. البته دقیقا سهم این دسته از خودروها از کل واردات خودروی کشور مشخص نیست.

کد خبر 193585
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز