چهارشنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۱ - ۱۹:۰۳
۰ نفر

گروه اقتصادی: وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به توقف ثبت سفارش خودرو اعلام کرد:

خودرو

 خودروهای سبک خارجی در اولویت‌9طبقه بندی کالاها و خودروهای با مصرف بالا در اولویت 10قرار دارند بنابراین مدتی است برای مدیریت تقاضای ارز ثبت سفارش دو اولویت 9و 10را قطع کرده‌ایم تا وضع ارز سامان گیرد. معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت هم با بیان اینکه ثبت سفارش واردات کالاهای مشمول اولویت 9و 10(کالاهای لوکس) فعلا متوقف شده اعلام کرده است ، در حال بررسی این کالاها هستیم تا برای واردات آنها تعیین تکلیف شود. حمید صافدل این توقف را موقتی قلمداد کرد و افزود:

اکنون در حال بررسی برای رفع یا عدم‌رفع ممنوعیت کالاهای مشمول آن هستیم و ظرف روزهای آینده و بعد از نهایی شدن تصمیم‌گیری‌ها اطلاع‌رسانی لازم به فعالان اقتصادی در این زمینه انجام خواهد شد. اولویت 9شامل ماشین آلات سواری پرمصرف، لوازم خانگی ضروری، موبایل و رایانه و اجزای آن و اولویت 10شامل کالاهایی مثل لوازم خانگی غیرضروری، اسباب بازی، وسایل تزیینی و لوکس است که پیش از این دولت اعلام کرده بود این کالاها برای واردات ارز مرجع یا مبادله‌ای دریافت نخواهند کرد.

واردات خودرو ادامه دارد

ممنوعیت ثبت سفارش خودرو و کالاهای لوکس در حالی اعلام شده که اکنون محدودیتی برای واردات این کالاها وجود نداشته و به‌نظر می‌رسد با توجه به فرصت شش‌ماهه واردات کالاهای ثبت سفارش شده، واردات خودرو و کالاهای لوکس حداقل تا پایان امسال تداوم داشته باشد. بر این اساس درصورتی که کسی در شهریور‌ماه امسال برای واردات خودرو ثبت‌سفارش کرده باشد می‌تواند تا پایان سال اقدام به واردات آن کند.

کد خبر 190569
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز