اظهارات رهبر جدید حزب کمونیست چین درخصوص افزایش شهرنشینی در این کشور، بازار چین را با رشد ناباورانه‌ای روبه‌رو کرد و رشد این بازار، موجب رونق دیگر بازارهای آسیایی شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بازار سرمایه، اظهارات رهبر جدید حزب کمونیست چین، بازار چین را با رشد ناباورانه‌ای روبه‌رو کرد به‌طوری‌که شاخص شانگهای چین با رشد سه درصدی روبه‌رو شد. اظهارات ژی جین پینگ، رهبر حزب کمونیست چین، درخصوص کوچ بیشتر مردم از شهرهای مختلف به پایتخت و افزایش درآمدها، موجب رشد قیمت سهام بانک تجارت چین به‌عنوان بزرگ‌ترین مؤسسه خدمات مالی دنیا تا سقف دو درصد در بورس هنگ کنگ شد.


در بازار این منطقه، شاخص آسیا پاسفیک رشد0.3درصدی داشت و شاخص نیکی ژاپن1.8درصد مثبت شد. درحالی‌که شاخص بورس هنگ‌کنگ افزایش1.4درصدی را به ثبت رساند، کاسپی کره‌جنوبی رشد 0.6درصدی را از آن خود کرد و شاخص بورس تایوان نیز0.3درصد افزایش یافت، اما در بازار آمریکا جروبحث مقامات اقتصادی این کشور درخصوص قانون پرتگاه مالی بالا گرفت و بازارهای این منطقه را ناامید‌تر کرد. تراژدی پرتگاه مالی یا همان fiscal cliff که موضوع اصلی بحث مابین حزب دمکرات و جمهوریخواه است، بازارها را نسبت به بهبود این اوضاع آشفته کرد. این آشفتگی موجب شد تا در آخرین ساعات معاملاتی شاخص داوجونز، نزدک و اس‌اند پی هر سه با کاهش 0.1درصدی معاملات را به پایان ببرند. تشعشعات این جدال‌های اقتصادی به بازارهای اروپایی نیز سرایت کرد و بازارهای این منطقه با ترس و لرز به معاملات خود ادامه دادند.

کد خبر 193556
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز