رئیس شورای‌عالی انجمن حسابداران خبره ایران گفت: بدون به کارگیری استانداردهای گزارشگری مالی بین‌المللی، قادر به معامله در بورس‌های معتبر جهانی نیستیم و برای نیل به اهداف سند چشم‌انداز 1404چاره‌ای جز پیوستن به قافله تجارت جهانی نداریم.

به گزارش روابط عمومی انجمن حسابداران خبره، غلامرضا سلامی در آستانه برگزاری همایش استانداردهای گزارشگری مالی بین‌المللی افزود: حسابداری زبان تجارت است و این زبان وقتی برای دیگران مفهوم است که همه کشورها روی آن توافق کنند. او با اشاره به اینکه هیچ سرمایه‌گذار مطرحی در دنیا حاضر به پذیرش ریسک سرمایه‌گذاری در بنگاه‌های اقتصادی کشورهایی که استانداردهای گزارشگری مالی بین‌المللی را رعایت نمی‌کنند، نیست، افزود:

سهام شرکت کشورهایی که استانداردهای مذکور را رعایت نمی‌کنند، حتی درصورتی که در اندازه شرکت بزرگی مانند شرکت ملی نفت ایران باشند در بورس‌های معتبر جهانی قابل معامله نیست. سلامی ادامه داد: اقتصادهایی که چنین استانداردهایی را رعایت نکنند، نخواهند توانست در بازارهای گسترده کالا، خدمات و سرمایه، سهم درخور توجهی به‌دست آورند و در زمینه فناوری موجد ارزش افزوده، حرفی برای گفتن داشته باشند.

کد خبر 184070

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز