گروه بورس: فدراسیون جهانی بورس‌های اوراق بهادار در تازه‌ترین گزارش خود ارزش کل بورس‌های دنیا را52.8 هزار میلیارد دلار اعلام کرد.

به گزارش همشهری، تازه‌ترین گزارش فدراسیون جهانی بورس‌های اوراق بهادار در حالی منتشر شد که هنوز نامی از بورس تهران در این فهرست به چشم نمی‌خورد. فدراسیون جهانی بورس‌های اوراق بهادار از اکتبر سال گذشته نام بورس تهران را از فهرست اعضای خود حذف کرد. دلیل این تعلیق به تایید نرسیدن سازمان بورس و اوراق بهادار ایران در سازمان جهانی آیسکو بود. قرار بود مقامات مسئول نام بورس تهران را بار دیگر به فهرست جهانی بازگردانند اما همچنان نام بورس تهران در این فهرست به چشم نمی‌خورد.

فدراسیون جهانی بورس‌های اوراق بهادار به‌عنوان معتبر‌ترین مجمع جهانی بازارهای مالی متشکل از 54 بورس معتبر جهان است که بیشتر بورس‌های دنیا تحت استاندارد‌های مشخصی عضو این فدراسیون هستند. درحال حاضر بزرگ‌ترین غول‌های مالی دنیا عضو این فدراسیون هستند.

بورس تهران هم که در حال حاضر 110 میلیارد دلار ارزش دارد، در سال 1995 پس از تلاش‌های فراوان به عضویت این فدراسیون درآمد اما از اکتبر(مهرماه) سال گذشته عضویت بورس تهران در این فدراسیون به حالت تعلیق درآمد.فدراسیون جهانی بورس‌های اوراق بهادار در تازه‌ترین گزارش خود اعلام کرد، ارزش کل بورس‌های دنیا در پایان ماه مارس با 8 دهم‌درصد کاهش به 52 هزارو894 میلیارد دلار رسیده است. بزرگ‌ترین عضو این فدراسیون هم‌اکنون بورس نیویورک است که با ارزشی معادل 14 هزار میلیارد دلار عنوان نخست بورس‌های دنیا را به‌خود اختصاص داده است.

ارزش کل بورس‌های آمریکا در حال حاضر22.2 هزار میلیارد دلار و ارزش بورس‌های اروپا، آفریقا و خاورمیانه 14.4 هزار میلیارد دلار است. ارزش کل بورس‌های آسیای جنوب شرقی نیز در پایان ماه مارس به16.2 هزار میلیارد دلار رسیده است.از دیگر بورس‌های مهم عضو این فدراسیون می‌توان به بورس‌های شانگهای با ارزشی معادل 2 هزارو 460 میلیارد دلار و بورس هنگ‌کنگ با ارزشی معادل 2 هزارو547 میلیارد دلار اشاره کرد.

ارزش بورس لندن نیز تا پایان ماه مارس 3‌هزار و 505 میلیارد دلار محاسبه شده است.براساس گزارش فدراسیون جهانی بورس‌های اوراق بهادار سهامداران در ماه مارس 4 هزارو957 میلیارد دلار از سهام شرکت‌های سراسر دنیا را از طریق 54 عضو این فدراسیون دادوستد کرده‌اند که این میزان نسبت به ماه قبل از آن 6.4 درصد افزایش نشان می‌دهد.

 

کد خبر 169185
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز