گروه شهری: فاز اول بزرگراه آزادگان به طول تقریبی 10کیلومتر از شمال پل فتح تا بعد از پل رودخانه کن روز دوشنبه با حضور شهردار تهران به بهره‌برداری خواهد رسید.

بزرگراه

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران با اعلام این خبر گفت: این 10کیلومتر بزرگراه آزادگان شامل دو تقاطع غیرهمسطح فتح و راه‌آهن تهران - تبریز و پل رودخانه کن است و با احداث این بخش از بزرگراه شاهد افزایش کیفیت و ایمنی در کمربندی تهران خواهیم بود. سید مازیار حسینی با اشاره به برخی ملاحظات ‌فنی مدنظر قرارگرفته برای احداث این بزرگراه خاطرنشان کرد:

به‌ جهت وضعیت نا مناسب بستر ‌خاک محل‌ احداث بزرگراه، حجم گسترده‌ای از عملیات ‌خاکی به ‌میزان 2.4میلیون مترمکعب صورت‌ گرفت و بستر ‌قبلی (در بعضی بخش‌ها تا عمق 12متر) با مصالح ‌مناسب جایگزین ‌شد. این امر باعث خواهد شد با وجود ترافیک بسیار گسترده و سنگین عبوری از این معبر‌ ترافیکی حیاتی، کیفیت زیرسازی و روسازی بزرگراه در طول زمان حفظ شود. وی در ادامه تصریح کرد:

بزرگراه آزادگان با توجه به حجم ترافیک به‌عنوان کریدور ارتباطی کشور تلقی می‌شود. این بزرگراه در کنار اتصال راه‌های عمده دسترسی کشور، دسترسی منطقه‌ای را نیز بر عهده دارد که از این‌رو دارای اهمیت بسیاری است. حسینی همچنین افزود: من امیدوار هستم که با بهره‌برداری از 10کیلومتر از این بزرگراه بتوانیم در تردد خودروهای سنگین که ترانزیت عمده کشور را بر عهده دارند، تسهیل ایجاد کنیم. به گفته وی بزرگراه آزادگان در طول سال‌های گذشته به‌دلیل عدم‌بهره برداری بخش تندرو، شاهد حوادث بسیاری بود و با بهره‌برداری از 10کیلومتر این بزرگراه می‌توان گفت که این بزرگراه شاهد افزایش کیفیت و ایمنی خواهد بود. معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران در ادامه تصریح کرد:

عملا افتتاح تندروهای این بزرگراه می‌تواند کمک بسیار خوبی برای کاهش تصادفات باشد. وی اظهار داشت: هم‌اکنون مراحل مختلف ایمن‌سازی‌ آن نیز اجرا شده است. چند دور برگردان همسطح در این بزرگراه وجود داشت که برای حذف آنها و ساخت بزرگراه لازم بود که بخش‌هایی از بزرگراه به بهره‌برداری برسد. با این اقدام دوربرگردان‌ها حذف شد و بخشی از بزرگراه هم‌اکنون زیر بار ترافیک قرار گرفته است.

بزرگراه آزادگان یکی از پرترددترین بزرگراه‌های کشور به‌حساب ‌می‌آید که تا پیش ‌از این به‌دلیل ساخته‌ نشدن تندروهای آن در بخش‌ حدفاصل پل‌فتح تا پل شهید کاظمی، تردد خودروها صرفاً از لاین‌های کندرو صورت‌ می‌پذیرفت و همین امر باعث استهلاک ‌زودرس و خرابی‌های متعدد روکش‌آسفالت بزرگراه در دوران‌ بهره‌برداری و نیز بروز ترافیک‌سنگین در آن می‌شد.با تکمیل بزرگراه آزادگان، فضای تردد خودروها از شش خط کنونی به 16 خط افزایش خواهد یافت، ضمن ‌اینکه بهره‌برداری از بخش در دست احداث موجب ‌می‌شود بارترافیک در معابر مرتبط ماننـد بـزرگـراه فتـح توزیع بهتر و ایمن‌تری پیدا کند.

کد خبر 193466
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز