گروه شهری: نخستین گام برای اتصال شمال پایتخت به جنوب هشتم آذر برداشته می‌شود و بزرگراه امام علی طولانی‌ترین بزرگراه شمالی جنوبی تهران هشتم آذر شاهد بهره‌برداری از 10 تقاطع خواهد بود.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران با اعلام این خبر گفت: پروژه بزرگراه امام‌علی از 25 تقاطع اصلی و فرعی تشکیل شده که از این تعداد، 11 تقاطع، اصلی و  14‌ تقاطع، فرعی به‌حساب‌ می‌آیند. سید مازیار حسینی در ادامه افزود: در مرحله نخست از مراحل ‌چهارگانه افتتاح بزرگراه امام‌علی دو تقاطع خیابان شهید مدنی و خیابان پیروزی به‌عنوان تقاطع‌های اصلی و هشت تقاطع دیگر که تقاطع‌ فرعی خوانده‌ می‌شوند، شامل پل‌حیدری، پل لطیف اکبرنژاد، پل عزیزی، پل اصفهانی، پل صفا، پل نیکنام، پل‌ صاحب‌الزمان و پل‌ منصور امروز به بهره‌برداری می‌رسد.

به گفته وی یکی‌ از ویژگی‌های عملیات‌ اجرایی مربوط به احداث این 10پل، ابتکار عمل در اجرای آنها بود. وی با اشاره به اهمیت بهره‌برداری این 10تقاطع افزود: پل‌هایی که آماده بهره‌برداری شده‌اند، در محدوده حدفاصل مسیل‌باختر تا بزرگراه بعثت قرار داشته و محدوده جغرافیایی آنان به مناطق 7، 8، 13، 14و 15مربوط می‌شود. اولویت احداث این 10پل براساس میزان‌تملک املاک ‌معارض و معارضات تأسیساتی بوده و البته میزان تقاضای سفر شهروندان نیز دراین بین مدنظر قرار گرفته‌است.

معاون فنی و عمرانی شهرداری خاطرنشان ساخت: با بهره‌برداری از 10پل اصلی و فرعی، 541متر به‌طول معابر شرقی - غربی پایتخت اضافه خواهد شد. حسینی با تأکید بر اینکه عملیات‌اجرایی در سایر تقاطع‌های اصلی و فرعی و محور بزرگراه نیز طبق برنامه زمان‌بندی، با سرعت و کیفیت بالا ادامه‌ دارد، تصریح کرد: همزمان با افتتاح 10تقاطع اصلی و فرعی، تراز صفر یا همان دسترسی‌های محلی محدوده حدفاصل بزرگراه شهید‌ محلاتی تا خیابان کرمان نیز به بهره‌برداری خواهدرسید. وی در ادامه به ابتکار عمل در احداث این 10دستگاه پل اشاره کرد و اظهار داشت: در احداث این پل‌ها بدون‌ قطع کردن دسترسی‌های شرقی- غربی شهروندان و مردم‌محلی، ابتدا سازه‌پل روی خاک بسترموجود اجرا و سپس زیر آن با عملیات‌ خاک‌برداری خالی‌ شد.

معاون شهردار تهران سرعت در اجرا، پرهیز از مزاحمت برای تردد شهروندان و کمک به ساخت محور اصلی را از مزیت‌های این شیوه اجرایی دانست و افزود: متوسط زمان‌اجرای هر یک‌ از این پل‌ها 25روز بود درحالی‌که اگر قرار به قالب‌بندی و نصب داربست و اسکافلد بود، اجرای هر پل حداقل 45تا 60روز زمان نیاز داشت.

وی در ادامه اظهار کرد: باتوجه به اختلاف‌سطح معابر پیرامونی بزرگراه با محوراصلی، خاکبرداری درطول محور بزرگراه هیچ‌گونه سدی برای ترافیک‌عبوری ایجاد نکرده و تردد از روی پل‌های ساخته‌شده انجام‌ می‌پذیرد. با این شیوه ، عملیات‌اجرایی ساخت 10پل در مدت‌زمان حدود پنج‌ماه به‌سرانجام‌ رسید و عملیاتی که از اواخر خردادماه سال‌جاری آغاز شده‌بود، آبان‌ماه پایان یافت.
حسینی افزود: حین اجرای پل‌های ساخته‌شده، هیچ‌گونه مزاحمتی برای تردد شهروندان فراهم ‌نشد و تردد وسایل‌ نقلیه از کنار پل‌ها صورت‌ می‌پذیرفت.

کد خبر 192583
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز