همشهری‌آنلاین: پیکر دکتر احسان نراقی، جامعه‌شناس نامی 9 صبح‌ روز چهارشنبه 15 آ‌ذر با حضور جمعی از دوستان و یاران و شاگردانش از مقابل بیمارستان جم تهران تشییع و در قطعه 233 بهشت زهرا به خاک سپرده شد.

عکس داود قهردار ایسنا

به گزارش همشهری‌آنلاین در این مراسم که از مقابل بیمارستان جم تهران شروع شد، جمعیت با تشییع پیکر زنده‌یاد دکتر احسان نراقی تا میانه‌های خیابان جم، و خواندن فاتحه بر پیکرش آن را در آمبولانس قرار دادند.

در این مراسم چهره‌هایی چون دکتر محمدابراهیم باستانی پاریزی، محمد ترکمان، علی دهباشی، سهیل محمودی، محمدعلی چاووشی، و جمعی دیگر از روزنامه‌نگاران و دوستان دکتر نراقی حضور داشتند.

جمعیت با اتوبوس‌های تدارک دیده شده به  سمت قطعه 233 بهشت زهرا حرکت کردند و بعد از خواندن نماز بر پیکرش او را  در قطعه 233 (عادی)، ردیف 80 شماره 501 به خاک سپردند.

پیش از این قرار بود پیکر نراقی در قطعه نام آوران به خاک سپرده شود. برابر یک توافق و عرف برای خاکسپاری اهل فرهنگ و هنر، مجوز از سوی معاونت هنری (برای هنرمندان) و معاونت فرهنگی (برای اهل فرهنگ و قلم) صادر می‌شود و برای این کار هم مراحل قانونی طی و اسماعیلی، معاون فرهنگی وزیر مواقفت این وزارتخانه برای دفن نراقی در قطعه هنرمندان را صادر کرده بود.  دکتر احسان نراقی 12 آذر ماه در اثر کهولت سن  و در سن 86 سالگی دار فانی را وداع گفت.

کد خبر 193450
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز