گروه حوادث: مرد جنایتکار‎ ‎که دوسال پیش دست به قتل پدرش زده بود وقتی فهمید که برادرش پی به راز او برده است، نقشه قتل او را هم عملی کرد.

متهم

دوم آذر‌ماه سال‌جاری زن 20ساله‌ای به کلانتری17 پرند در اطراف تهران رفت تا راز جنایتی خانوادگی را فاش کند. او به مأموران گفت: ششم مهرماه سال‌جاری همراه همسرم به نام محمد به خانه پدری او در پردیس رفته بودیم که در آنجا شوهرم تعدادی از شیرینی‌ها را با قرص خواب‌آور مسموم کرد و به برادرش که در آنجا بود خوراند. برادر شوهرم بعد از خوردن یکی از آنها، بیهوش شد و شوهرم در مقابل چشمان حیرت زده من او را با ضربات چاقو به قتل رساند. وی ادامه داد: آن شب من و شوهرم به خانه مادرم رفتیم و فردای آن روز وی به بازار رفت و یک چمدان بزرگ خرید.

بعد از آن مجددا به محل جنایت (خانه پدری شوهرم) برگشتیم و او جسد برادرش را داخل چمدان گذاشت. سپس یک پیکان وانت اجاره کرد و به بهانه جابه‌جاکردن اثاثیه خانه از راننده خواست تا آن را به محمودآباد در شمال کشور ببرد. من هم با کرایه‌کردن یک خودروی پراید به‌دنبال آنها رفتم و وقتی به محمودآباد رسیدیم یک ویلا اجاره کردیم. ابتدا می‌خواستیم جنازه برادرشوهرم را داخل ویلا دفن کنیم اما بعد پشیمان شدیم و نیمه شب به سمت دریا رفتیم. چون ویلا با دریا فاصله‌ای نداشت محمد تصمیم گرفت جسد برادرش را کنار دریا دفن کند. بعد از دفن جنازه، همراه محمد به تهران برگشتیم تا اینکه چند روز پیش در خانه با همسرم درگیر شدم و او بعد از ضرب و شتم، مرا تهدید به قتل کرد. شوهرم درحالی‌که عصبانی بود به من گفت که نه‌تنها برادرش را به قتل رساند بلکه جان پدرش را هم گرفته است. من که وحشت کرده بودم از ترس جانم تصمیم گرفتم پلیس را در جریان قرار دهم و راز جنایت او را فاش کنم.

دستگیری قاتل خطرناک

اظهارات این زن کافی بود تا مأموران دوم آذر‌ماه سال‌جاری همسر وی را در خانه‌اش دستگیر کنند. متهم در بازجویی‌های نخست به قتل برادرش در خانه پدری خود اعتراف کرد و برای انجام تحقیقات تکمیلی درخصوص قتل پدرش در اختیار مأموران اداره دهم پلیس آگاهی پایتخت قرار گرفت. این مرد 24ساله زمانی که در برابر تیم تحقیق قرار گرفت به کارآگاهان گفت: مدت‌ها بود که با برادرم اختلاف داشتم و با اصرار همسرم و نقشه‌ای که او از قبل طراحی کرده بود 40عدد قرص خواب‌آور را داخل شیرینی ریختیم که برادرم بعد از خوردن آن بیهوش شد و بعد نقشه قتل را با کمک همسرم اجرا کردیم.

وی درباره مرگ پدرش نیز گفت: پدرم خودکشی کرده است و من اتهام کشتن او را قبول ندارم. مرداد‌ماه89 بود که مادرم به‌خاطر اختلافات خانوادگی خود را از طبقه پنجم ساختمان به پایین پرتاب کرد و دست به‌خودکشی زد. بعد از مرگ مادرم، پدرم نیز دچار عذاب وجدان شد و چهار‌ماه بعد با خوردن قرص دست به‌خودکشی زد و او هم به زندگی‌اش پایان داد و من در مرگ او نقشی نداشتم.

افشای معمای پنهان

درحالی‌که اعترافات متهم عجیب به‌نظر می‌رسید، مأموران این بار به بازجویی از همسر او پرداختند. وی مدعی شد: یک سال بعد از ازدواجمان، محمد به من گفت که پدرش را به قتل رسانده است. او مدعی بود که دچار عذاب وجدان شده برای همین تصمیم گرفته تا ماجرای قتل پدرش را برای من تعریف کند. محمد می‌گفت پدرش را در مرگ مادرش مقصر می‌دانسته برای همین داخل شیرینی او قرص خواب‌آور ریخته و بعد او را به قتل رسانده است.

بعد از آن هم عنوان کرده که پدرش به‌خاطر عذاب وجدان ناشی از مرگ مادرش دست به خودکشی زده است. اما مدتی بعد برادرشوهرم پی به راز قتل برد و فهمید که شوهرم پدرشان را به قتل رسانده و او خودکشی نکرده است. برای همین محمد نقشه قتل او را کشید تا رازش را برای همیشه مخفی نگه دارد. او می‌گفت برادرش از ماجرای قتل پدرش باخبر شده و اگر او را نکشد لو خواهد رفت. بعد از اظهارات جدید همسر متهم، بار دیگر مأموران محمد را مورد بازجویی قرار دادند. وی وقتی شواهد را علیه خود دید لب به اعتراف گشود و به قتل برادر و پدرش اعتراف کرد.

سرهنگ آریا حاجی‌زاده، معاون مبارزه با جرائم جنایی پلیس آگاهی تهران، با اعلام این خبر گفت: به‌دنبال اعتراف متهم اصلی پرونده و همسرش درخصوص انتقال جسد دومین قربانی به شمال کشور، هماهنگی‌های لازم با پلیس آگاهی شهرستان محمودآباد انجام و مشخص شد که جسد مقتول در حدود یک‌ماه گذشته و به‌صورت ناشناس در سواحل دریا کشف شده است. همچنین در ادامه تحقیقات کارآگاهان اداره دهم اطلاع پیدا کردند که متهم و همسرش پس از ارتکاب دومین جنایت، با جعل هویت و امضای مقتول (برادر متهم) اقدام به برداشت مبلغ 28میلیون و 500هزار تومان از حساب او کرده‌اند.سرهنگ آریا حاجی‌زاده در ادامه گفت: با دستور قاضی پرونده هر دومتهم جهت انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار مأموران اداره دهم ویژه قتل پلیس آگاهی تهران قرار گرفتند.

کد خبر 193073
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز