گروه حوادث: وقوع دو جنایت در کمتر از 24ساعت در پایتخت، پلیس را در برابر معمایی پیچیده قرار داده است.

در جریان این دو جنایت که در دو نقطه مختلف رخ داده، پسر یک مرد تاجر و پیرمردی تنها جانشان را از دست دادند.

شلیک مرگبار

ساعت 30دقیقه بامداد دیروز مأموران کلانتری 101تجریش در جریان قتل جوان 24ساله‌ای در خانه‌اش قرار گرفته و موضوع را به قاضی شهریاری، کشیک جنایی اطلاع دادند. دقایقی بعد تیمی از مأموران کلانتری به همراه قاضی جنایی پای در قتلگاه پسر جوان که آپارتمانی مجلل در منطقه‌ای اعیان‌نشین بود، گذاشتند.

بررسی‌ها نشان می‌داد که پسر جوان همراه خانواده‌اش در آنجا زندگی می‌کرده اما به‌طرز مرموزی از پای درآمده است. تیم تحقیق به محض ورود به آپارتمان با جسد پسر جوان که داخل اتاق خواب افتاده بود روبه‌رو شد. تحقیقات اولیه حاکی از آن بود که وی بر اثر شلیک گلوله به قتل رسیده است. خواهر مقتول نخستین کسی بوده که با دیدن جسد موضوع را به پلیس اطلاع داده بود. وی در صحنه قتل به قاضی شهریاری گفت: من، پدر و مادرم در خانه نبودیم که این حادثه شوم برای برادرم رخ داد. من برای دیدن دوستم از خانه بیرون رفته بودم و وقتی برگشتم با به‌هم‌ریختگی وسایل خانه روبه‌رو شدم.

هر چه برادرم را صدا زدم، جواب نداد. برای همین به جست و جو در اتاق‌ها پرداختم و ناباورانه با جسد خون‌آلود او در یکی از اتاق‌ها روبه‌رو شدم و وحشت‌زده ابتدا با خانواده‌ام و بعد با پلیس تماس گرفتم. بعد از اظهارات این دختر جوان، تیم تحقیق به تجسس در خانه پرداخت و در تحقیق از پدر قربانی حقایق دیگری فاش شد. مأموران متوجه شدند که این جنایت مسلحانه با انگیزه سرقت رخ داده است؛ چرا که به گفته پدر مقتول دو شمعدانی بزرگ قدیمی و گران‌قیمت به همراه خودروی بی‌ام دبلیو مقتول نیز از سوی قاتل یا قاتلان به سرقت رفته است. از سوی دیگر با توجه به اینکه پدر قربانی تاجر بوده و وضع مالی بسیار خوبی دارد، احتمال داشته قاتل یا قاتلان بعد از ورود به خانه همه جا را به‌هم ریخته تا شاید اموال با ارزشی پیدا کنند.

آنچه مسلم بود اینکه عامل یا عاملان شلیک مرگبار به راحتی توانسته بودند وارد خانه شوند؛ چرا که همه قفل‌ها سالم بود و هیچ‌گونه آثار تخریب و ورود اجباری به خانه دیده نمی‌شد. به همین‌خاطر فرضیه قتل از سوی فرد یا افرادی آشنا که قربانی و پدرش را می‌شناخته‌اند، قوت یافته است. از سوی دیگر مأموران به تحقیق از همسایه‌ها پرداختند اما هیچ‌کس مورد مشکوکی در آپارتمان ندیده و حتی صدایی هم نشنیده بود. به گزارش خبرنگار همشهری، تیمی از مأموران اداره دهم پلیس آگاهی پایتخت با دستور قاضی شهریاری تحقیقات خود را برای یافتن سرنخی از عامل یا عاملان این جنایت آغاز کرده‌اند.

افسون گنج

دومین جنایتی که در پایتخت رخ داد صبح چهارم دی‌ماه اتفاق افتاد و قربانی آن پیرمردی 85ساله بود. پیرمرد درخانه ویلایی خود از پای درآمده بود و وقتی پسر وی به‌دنبال غیبت چند روزه پدرش به خانه او در غرب تهران رفته بود، با جسد بی‌جان وی روبه‌رو شده بود.
پس از اینکه پسر جوان ماجرای مرگ پدرش را به پلیس اطلاع‌داد، مأموران کلانتری 108نواب به همراه قاضی شهریاری، کشیک جنایی پایتخت راهی محل حادثه شدند. محل جنایت یک خانه ویلایی و بسیار قدیمی بود.

در آنجا وسایل بسیار زیادی دیده می‌شد؛ از سماورهای قدیمی گرفته تا فرش و اشیای کهنه که پیرمرد آنها را در خانه‌اش انبار کرده بود؛ طوری که حیاط و حتی راهروهای خانه نیز پر از وسایل قدیمی بود. کارآگاهان بعد از اینکه از کنار این وسایل قدیمی و کهنه گذشتند، داخل خانه جسد پیرمرد را دیدند که دست و پاهایش با طناب بسته شده و دهانش نیز چسب زده شده بود. پزشک جنایی بعد از معاینه جسد اعلام کرد که وی بر اثر خفگی جان خود را از دست داده است و حدود سه روز از مرگش می‌گذرد.

کارآگاهان به بررسی‌های بیشتر در خانه قربانی پرداخته تا اینکه در ادامه جست و جوهای خود با صحنه عجیبی روبه‌رو شدند. در یکی از اتاق‌های خانه گودالی حفر شده بود و کنار آن یک بیل و کلنگ وجود داشت که نشان می‌داد قاتل یا قاتلان برای رسیدن به گنج یا وسیله با ارزشی که تصور می‌کردند زیر زمین پنهان است اقدام به حفاری کرده‌اند. گودال کوچک بود و این احتمال وجود داشت که عامل یا عاملان جنایت حدس می‌زده‌اند که مقتول در آنجا شیء باارزشی مخفی کرده و این یعنی آنها با انگیزه سرقت دست به جنایت زده‌اند.

کارآگاهان در مرحله بعدی به تحقیق از همسایه‌ها پرداختند اما هیچ‌کس متوجه رفت‌وآمد مشکوکی به خانه پیرمرد تنها نشده بود. به گفته همسایه‌ها پیرمرد بسیار آرام بوده و خوبی وی زبانزد اهالی محل بوده است. او در خانه ویلایی تنها زندگی می‌کرده و همه از شنیدن خبر قتل وی شگفت‌زده شده بودند. همسایه‌ها می‌گفتند که قربانی با هیچ‌کس خصومت نداشته است. در همین حال بررسی‌های تیم جنایی درخصوص این پرونده آغاز شده و کارآگاهان در جست و جوی عامل یا عاملان جنایت هستند تا راز قتل خاموش پیرمرد را فاش کنند.

کد خبر 195654
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز