سه‌شنبه ۲۱ فروردین ۱۳۸۶ - ۱۶:۲۷
۰ نفر

گروه اقتصادی: وزیر مسکن و شهرسازی در حاشیه گردهمایی سراسری مسئولان بنیاد مسکن در سالروز تأسیس این بنیاد، اعلام کرد: تلاش دولت نهم حذف بهای زمین از قیمت تمام شده مسکن است تا به این ترتیب زمینه خانه‌دار شدن هرچه بیشتر مردم مهیا شود.

به گزارش همشهری، محمد سعیدی کیا، افزود: این در حالیست که تاثیر روانی اعلام برنامه دولت برای حذف زمین از قیمت تمام شده مسکن در نخستین ماه  سال جاری در ثبات قیمت مسکن نیز موثر و مفید بوده است.

وی با تاکید بر ادامه روند ساخت مسکن اجاره‌ای در سال جاری مانند سال گذشته، گفت: طی سال گذشته 30 هزار واحد اجاره‌ای در سطح کشور ساخته شد که این تعداد در سال جاری به 50 هزار واحد افزایش خواهد یافت.

وی همچنین به ‌ساخت واحدهای اجاره‌ای پنج ساله با واگذاری زمین از سوی وزارت مسکن اشاره کرد و افزود:‌ براساس این طرح، وزارت مسکن از ابتدا پولی بابت واگذاری زمین از خریدار دریافت نمی‌کند. در این میان هم به ازای هر واحد مسکونی 14 میلیون تومان وام با 4 درصد یارانه به سازندگان ارائه می‌شود تا مالک پس از ساخت و5 سال اجاره در صورت فروش مبلغ زمین را به وزارت مسکن بپردازد.

همچنین در این گردهمایی، رئیس بنیاد مسکن از راه‌اندازی بیمه مسکن تحت عنوان «بیمه میهن» با سرمایه‌گذاری مشترک بنیاد مسکن، ‌سازمان تامین اجتماعی و آستان قدس رضوی تا 2ماه آینده خبر داد.

کد خبر 19301

پر بیننده‌ترین اخبار راه و مسکن

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز