گروه اقتصادی: وزیران وزارتخانه‌های مسکن و تعاون در خصوص جزء 2 بند «د» قانون بودجه سال 86 با موضوع کمک به تأمین مسکن اقشار کم درآمد گفتگو کردند.

به گزارش روابط عمومی‌وزارت تعاون، وزیر تعاون در این نشست ضمن اشاره به اینکه بخش تعاون دارای ظرفیت و قابلیت‌های بالای اقتصادی است، گفت: با تعامل بین وزارت تعاون و وزارت مسکن و شهرسازی و با توجه به بند «د» تبصره 6 قانون بودجه سال 86 و تسهیلاتی که برای خانه‌دار شدن اقشار کم درآمد در نظر گرفته شده است، فرصتی مغتنم برای بخش تعاون برای ظهور قابلیت‌های این بخش فراهم شده است.

محمد عباسی، افزود: در سال گذشته تفاهم نامه‌ای مابین وزارتخانه‌های تعاون و مسکن و شهرسازی در راستای آیین نامه اجرایی حمایت از تأمین مسکن گروه‌های کم درآمد در شهرهای کوچک به امضا رسید که بر اساس آن وزارت تعاون متعهد شد به منظور توانمند سازی تعاونی‌ها، در ازای 5 درصد پیشرفت فیزیکی به هر عضو، مبلغ 5 میلیون تومان از طریق صندوق تعاون طبق ضوابط و مقررات صندوق تعاون پرداخت کند.

همچنین وی آمادگی وزارت تعاون را برای تأمین مسکن اقشار کم درآمد بر اساس مصوبه دولت با تشکیل تعاونی‌های مسکن کارکنان دولت، کارگران، فرهنگیان، آزاد و محلی اعلام کرد و گفت: آمادگی لازم را برای همکاری با وزارت مسکن و شهرسازی در خصوص هماهنگی با سازمان‌های ذیربط به منظور تأمین خدمات زیربنایی و رو بنایی مورد نیاز در طرح‌های آماده‌سازی طبق قانون تعاونی‌ها داریم.

در برنامه واگذاری حق بهره برداری از زمین با اجازه بلند مدت کلیه شهرهایی که جمعیتی بالای 12 هزار نفر دارند و همچنان در کلان‌شهرها نیز شهرهای جدید اطراف شهرهای بزرگ مشمول این برنامه می‌باشند.

خاطرنشان می‌شود در این برنامه واجدین شرایط افرادی هستند که فاقد مسکن باشند و همچنین قبلا از امکانات دولتی از قبیل زمین، مسکن، یا تسهیلات دولتی استفاده نکرده باشند واجدین شرایط متأهل و جز گروهک‌های کم درآمد جامعه محسوب شوند و در شهرهایی که زمین به آنها واگذار می‌شود حداقل 5 سال سکونت داشته باشند که از شرایط کلی واگذاری حق بهره برداری از زمین هستند.

کد خبر 19124

پر بیننده‌ترین اخبار راه و مسکن

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز