مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۲۱ فروردین ۱۳۸۶ - ۱۹:۵۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: حتی اگر از خشکسالی‌ و سایر عواقب تغییر آب و هوای زمین جان سالم به در بریم، و چند میلیارد سال دیگر زندگی کنیم،‌ کباب خواهیم شد.

در واقع در آن موقع خورشید به مرحله "غول سرخ" در تحول خود وارد خواهد شد، که به هر صورت که حساب کنید در این شکل زمین را خواهد بلعید و آن را بخار خواهد کرد.

البته یک امکان طبیعی، هر چند با شانس کم - حدود 1 در 100000 وجود دارد که در طول این مرحله تورمی خورشید آنقدر جرمش را از دست بدهد که کشش جاذبه‌اش بر روی زمین از بین برود.

در این حالت کره زمین درون فضا رها خواهد شد، سیاره‌ای بی‌‌خورشید که در شبی سرد و تاریک و نهایتا دائمی سرگردان خواهد شد.بنابراین در این صورت همه ما یخ خواهیم زد.

سرنوشت کره زمین

البته چنده ایده هوشمندانه برای حفظ نسل انسان‌ها مطرح شده است، با این فرض که در آن زمان کسی وجود داشته باشد که آنها را به اجرا درآورد. ما می‌توانیم به سادگی به مریخ یا فراسوی آن نقل مکان کنیم.

یا در تئوری می‌توانیم جایی به یک سیارک چنگ بیندازیم و از جاذبه آن برای بالارفتن تدریجی در مدار حتی بزرگتری در اطراف خورشید قرار بگیریم، به این ترتیب از حاشیه تابه سرخ‌شده خودمان را دور کنیم.

راستی ماه چه می‌شود؟ در آن زمان ماه دیگر به صورت یک افسانه درآمده است. محاسبات نشان می دهد که ماه مدت‌ها پیش از آنکه ما بخار شویم متلاشی شده است.


LiveScience, 6 Apr., 2007

کد خبر 19297

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دانش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز