چهارشنبه ۸ آذر ۱۳۹۱ - ۰۷:۵۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: متخصصان ایرلندی در یک آزمایش جدید دریافته‌اند که روغن نارگیل یک آنتی‌بیوتیک طبیعی است و به همین دلیل می‌تواند در پیشگیری از مشکلاتی چون پوسیدگی دندان‌ها موثر باشد.

روغن نارگیل

به گزارش ایسنا، این متخصصان می‌گویند از روغن نارگیل می‌توان در تولید محصولات بهداشتی مخصوص مراقبت از دندان‌ها استفاده کرد.

آزمایشات نشان داده است روغن نارگیل پس از هضم می‌تواند به باکتری‌هایی که عامل پوسیدگی دندان هستند حمله کرده و آنها را نابود سازد.

به گزارش تراست آو ایندیا، گروه متخصصان موسسه «آتلون» در ایرلند روی عملکرد آنتی‌باکتریالی روغن نارگیل در شرایط طبیعی آن و نیز در وضعیتی که این روغن پس از طی کردن فرایند هضم تحت تاثیر آنزیم‌های گوارشی قرار می‌گیرد به دقت بررسی و مطالعه کردند.

نتایج بررسی‌ها تاکید کرد روغنی که تحت تاثیر آنزیم‌های گوارشی قرار گرفته می‌تواند به شکل قدرتمندی مانع از رشد بیشتر نسخه‌های باکتریایی استرپتوکک ازجمله باکتری‌های شایع در محیط دهان شود.

این متخصصان در نظر دارند که در آزمایشات بعدی چگونگی تعامل روغن نارگیل با این باکتری‌ها را در سطح مولکولی و نیز با سایر باکتری‌های مضر مورد ارزیابی قرار دهند.

کد خبر 192618
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز