سه‌شنبه ۲۱ فروردین ۱۳۸۶ - ۰۹:۳۱
۰ نفر

همشهری‌ آنلاین: نشست هماهنگی کاربرد تجارت الکترونیک در بورس با محوریت لزوم پشتوانه سازی حقوقی تجارت الکترونیک، آیین نامه ها و مقررات تجارت الکترونیک، بانکداری و بورس الکترونیکی برگزار شد.

فرامرز فتح نژاد، مدیر فناوری اطلاعات سازمان بورس در حاشیه این نشست گفت: هدف اصلی از پیگیری این بحث در بازار سرمایه، ‌رسیدن به مرحله ای است که سرمایه گذاران بتوانند تقاضای خرید سهام و پرداخت پول را از طریق اینترنت انجام دهند و از نظر امنیتی نیز این موضوع تضمین شده باشد.

وی ادامه داد: مساله اصلی به رسمیت شناختن این روش در دستگاه های مالی و بازار سرمایه و نیز اعتبار بخشیدن به امضای الکترونیکی به ویژه در محاکم است.

فتح نژاد یادآور شد: در این نشست آخرین وضعیت تجارت الکترونیکی در کشور بررسی شد و  مقرر شد دفتر توسعه تجارت الکترونیک وزارت بازرگانی موضوع را پیگیری و با تشکیل کارگروه های تخصصی طرفین، ‌این نشست ها در سطح کارشناسی ادامه پیدا کند.

وی تاکید کرد: سازمان بورس در پی آن است تا در زمینه بهره برداری از امضای الکترونیکی و فرهنگ سازی آن پیش قدم باشد و فعالان بازار و سرمایه گذاران بتوانند در این زمینه از بیشترین امکانات و خدمات بهره مند شوند.

در نشست  یاد شده ، مدیران و کارشناسان فناوری اطلاعات (IT ) سازمان بورس و  اوراق بهادار کشور، ‌وزارت بازرگانی، ‌شرکت بورس اوراق بهادار تهران و شرکت سپرده گذاری مرکزی حضور داشتند.

کد خبر 19256

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز