همشهری آنلاین: معاون نظارت بر بورس‌ها و ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار اعلام کرد: رسیدگی به وضعیت تابلوی غیر رسمی (چهارم) در دستور کار هیات مدیره این سازمان قرار دارد.

به گزارش اطلاع رسانی سازمان بورس ،سید علی حسینی در این باره گفت : موضوع فعالیت این تابلو در هیات مدیره مطرح شده است و مقرر شد هیات مدیره یک جلسه کامل را به این مساله اختصاص دهد.

عضو هیات مدیره سازمان بورس افزود : درباره عملکرد تابلوی غیررسمی گزارش هایی تهیه شده است که بر اساس آن راجع به فعالیت این تابلو و راه کارهای موجود تصمیم گیری می شود.

وی تصریح کرد: با سنجش همه جوانب و بررسی دقیق تاثیر و عملکرد این تابلو احتمال درخواست تمدید فعالیت این تابلو از شورای عالی بورس را بررسی می کنیم.

حسینی با اشاره به این که گزارش های موجود درباره عملکرد تابلوی چهارم مثبت نبوده است و از 89 شرکت حاضر در این تابلو بیشتر آن ها شرایط بازگشت به تابلوی فرعی را احراز نکرده اند خاطرنشان کرد: یکی دیگر از راه کارهای موجود تعیین تکلیف این شرکت ها در دستورالعمل پذیرش شرکت ها در بورس است که شرکت بورس در حال تهیه این دستورالعمل است.

وی یادآور شد: بر این اساس امکان ایجاد تابلویی برای این گونه شرکت ها در دستورالعمل پیش بینی می شود تا اگر شرکتی شرایط حضور در تابلوهای اصلی و فرعی را از دست داد به این تابلو منتقل شود که دائمی بودن از ویژگی های آن است.

 از سوی دیگر مدیر عامل شرکت بورس و اوراق بهادار،‌ تسهیلات شرکت نوسازی صنایع ایران را فرصتی تازه برای شرکت های تابلوی چهارم اعلام کرد.

علی رحمانی در این باره گفت : این شرکت تسهیلاتی را به منظور عارضه یابی شرکت های زیان ده و نیز ارائه راه کارهای خروج از زیان دهی این شرکت ها فراهم می کند که شرکت های تابلوی چهارم باید برای رفع مشکلات خود از این فرصت استفاده کنند.

وی افزود : اگر شرکت های حاضر در تابلوی غیر رسمی مشکلات خود را حل کنند به تابلوی فرعی بر می گردند و در غیر این صورت بر اساس مقررات و قوانین درباره آن ها تصمیم گیری می شود.

رحمانی درباره شرایط تابلوی چهارم خاطرنشان کرد : پیشنهاد ما این است که تابلوی چهارم برای شرکت هایی که هنوز سهامدار جزء دارند ادامه پیدا کند که البته برای ادامه فعالیت این تابلو باید راه کارها و شرایط آن به طور دقیق تبیین و تدوین شود.

مدیر عامل شرکت بورس و اوراق بهادار تهران تصریح کرد : سازمان نوسازی80 تا 85 درصد هزینه های عارضه یابی و نیز هزینه اندازه گیری و بهبود عملکرد ،تهیه گزارش های توجیهی اقتصادی و فنی برای‌ پروژه های جایگزین ، نوسازی ماشین آلات و تجهیزات را پرداخت می کند و در صورت نیاز شرکت ها به منابع مالی طبق نتایج مطالعات آن ها را به بانک ها معرفی می کند.

وی افزود: عارضه یابی شرکت های زیان ده در 5 محور مدیریت ،‌ سیستم ها و روش ها، ‌بازار و محصولات، ‌تکنولوژی و مالی انجام می شود. شرکت بورس تلاش می کند تا سیستم های مدیریتی شرکت های تابلوهای اصلی و فرعی نیز از این طریق ارتقا یابد.

رحمانی یادآور شد: هم اکنون با شرکت نوسازی صنایع در حال مذاکره هستیم که امیدواریم در اردیبهشت این مذاکرات به نتیجه قطعی برسد و فرصت تازه ای برای شرکت های تابلوی چهارم و حتی دیگر شرکت های بورسی فراهم شود.

کد خبر 18972

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز