همشهری آنلاین: شورای صنفی نمایش در جدیدترین تصمیم خود باز هم سینمای «آزادی» را تحریم کرده است.

سینما

به گزارش ایسنا، شورای صنفی نمایش به دلیل تحریم شش فیلم از سینمای ایران تصمیم گرفته است که حواله دو فیلم «زندگی خصوصی آقا و خانم میم» و «پله آخر» را برای سینما «آزادی» صادر نکند.

اگرچه قرار است فیلم‌های جدید از 8 آذر ماه در سینماها اکران شوند اما با این تصمیم شورای صنفی نمایش، سینما «آزادی» کاملا از چرخه این اکران حذف می‌شود چرا که حوزه هنری به عنوان یکی از مالکان سینما آزادی، پیش از این «من مادر هستم» و «بی‌خود و بی‌جهت» را برای نمایش در سینماهایش تحریم کرده بود و حالا هم شورای صنفی حواله «زندگی خصوصی آقا و خانم میم» و «پله آخر» را به این سینما نمی‌دهد با این روند به نظر می‌رسد سینما آزادی نتواند مجوز اکران «تهران 1500» را از هفته آینده دریافت کند.

حبیب کاوش سخنگوی شورای صنفی نمایش، ضمن تایید حواله ندادن به سینما «آزادی» برای دو فیلم «زندگی خصوصی آقا و خانم میم»‌و «پله آخر» گفت: تا زمانی که حوزه هنری به روند فعلی‌اش ادامه دهد این مشکل پیش می‌آید، این تقاضای اهالی سینما است.

این دومین بار در طول مجادله حوزه هنری و سازمان سینمایی است که شورای صنفی نمایش اقدام به تحریم سینما «آزادی» به عنوان اصلی‌ترین سینمای تحت مدیریت حوزه هنری می‌کند.

گرچه اقدام به تحریم سینما آزادی از سوی شورای صنفی نمایش به نظر یک اقدام مقابله‌ای با تصمیمات حوزه هنری در برابر اکران برخی فیلم‌هاست، اما سینمای ایران این روزها حال و روز خوبی در جذب مخاطب ندارد و در همین شرایط مجموعه سینمایی آزادی هنوز هم پرمخاطب‌ترین سینمای کشور است.

 

کد خبر 192526

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز