همشهری آنلاین: تحصن انصار حزب‌الله در اعتراض به اکران برخی فیلم‌ها در مقابل وزارت ارشاد در حالی 11 آذر ماه برگزار شد که شعارهای مقابله‌ای معترضان و همچنین سینماگران به حدی رسیده است که گاه با یکدیگر درگیری لفظی پیدا می‌کنند، ضمنا انصار حزب الله تاکید دارند که تا لغو مجوز و پایان اکران فیلم‌ها تحصن خود را ادامه می‌دهند.

سینما

به گزارش ایسنا، حدود 50 تن از معترضان فیلم سینمایی «من مادر هستم» جلوی در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بهارستان تجمع کرده‌اند و تابلوها و بنرهایی با شعارهای «تا اصلاح سینما از پای نمی‌نشینیم»،‌ «خانواده شهدا شرمنده‌ایم»،«دیگر در برابر سینمای ضد دین ساکت نمی‌مانیم»،«سینمای اسلامی جای مشروب نیست»،« هتاکان روح الله اعدام باید گردند» و... حمل می‌کردند.

همچنین در بنرهای معترضان از «یک خانواده محترم» به عنوان موهن‌ترین فیلم تاریخ سینمای ایران و از «من مادر هستم» به عنوان شنیع‌ترین اثر سینمای ایران نام برده شده است.

نکته قابل توجه در این میان آن است که تعداد خبرنگاران و عکاسان حاضر در این تجمع تقریبا با تعداد معترضان و سینماگران برابر است!

در میان سینماگران افرادی مانند حبیب کاوش،‌ سیدضیاء هاشمی،‌ علی سرتیپی،‌ حبیب اسماعیلی‌، سید غلامرضا موسوی تهیه کننده «من مادر هستم» و محمد حسین فرحبخش و سید جمال ساداتیان و ...حاضر هستند.

حبیب ایل‌بیگی مدیر روابط عمومی حوزه‌ هنری هم از پشت درب‌های داخلی وزارت ارشاد شاهد این تجمع است.

همچنین در مقابل در‌های وزارت ارشاد حدود 20 تن از ماموران نیروی انتظامی ایستاده‌اند.

سخنگوی معترضین در ابتدای این تحصن با تاکید بر اینکه تا زمان ابطال پروانه نمایش‌های فیلم‌های مروج خیانت این تحصن ادامه دارد‌، بیانیه‌ای را قرائت کرد که بخش‌هایی از آن بدین شرح است: « در ماه متبرک محرم با هدف مقابله با روند افسار گسیخته اشاعه منکرات از سوی سازمان سینمایی تحصن خود را آغاز و بنا بر بند میم وصیت‌نامه حضرت امام (ره) این عمل را مصداق نهی از منکر می‌دانیم.

مسئولانی که مقامشان بر خون شهدا بنا گشته اما اکنون امکانات نظام اسلامی را در جهت ترویج منکرات به کار گرفته‌اند بدیهی است اعتراض مسلمانان متعهد تا توقیف و ابطال همه مجوزهای فیلم‌های مروج خیانت ادامه خواهد داشت.

آنها در ادامه شعارهایی را در جهت مقابله با سینمای ضد اسلامی سردادند.

«این سینما مروج فساد است» ،‌«تعطیل آن برای ما صواب است» ،‌«کو عفت‌، کو غیرت مسئولین فرهنگی،‌ خجالت» ،«این سینمای فاسد تعطیل باید گردد»،«آن مسئول بی غیرت تعویض باید گردد» تعدادی از شعارهای انصار حزب الله است.

و از سوی مقابل سینماگران هم با شعار «سینما سینما حمایتت می‌کنیم» و همچنین شعار «وزیر باغیرت حمایت حمایت»، شعارهایی را سر دادند در حال حاضر هر دو جمع معترضان و همچنین سینماگران در مقابل یکدیگر به سر دادن شعارهایی بسنده کرده ‌اند ضمن آنکه درب‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بسته شده است.

همچنین عده‌ای از کارکنان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از بالای ساختمان و همچنین از پنجره‌های وزارتخانه این تجمع را مشاهده کرده و بعضا فیلم می‌گیرند.

سید ضیاء هاشمی و تعدادی از معترضان با یکدیگر شروع به صحبت کردند که این گفت وگو به سرعت پایان یافت.

در حال حاضر یکی از سخنگویان انصار حزب الله در حال اعتراض شدید به شعار سینماگران است که معترضان را تمامیت‌خواه خطاب کرده‌اند.

 

کد خبر 192875

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز