گروه اقتصادی: تازه‌ترین اظهارات وزیر صنعت، معدن و تجارت حاکی از مستاصل شدن وی در برابر خودروسازان است.

خودرو

به گزارش همشهری، با ملتهب‌شدن بازار خودرو و در پی آن افزایش رسمی قیمت‌ها، خودروسازان متعهد شدند که وضعیت تولید خود را به روال عادی برگردانند اما پس از گذشت بیش از یک‌ماه نه‌تنها این اتفاق نیفتاده بلکه بازار خودرو همچنان تحت‌تأثیر عملکرد خودروسازان کشور است.

مهدی غضنفری در تازه‌ترین اظهارنظر، مشکلات مردم را به خودروسازان حواله داد. وی وضعیت کنونی شرکت‌های خودروسازی داخلی را غیرقابل‌قبول قلمداد کرد و گفت: شرکت‌های خودروسازی باید درباره کاستی‌های به‌وجود آمده در روند تولیدشان به مردم توضیح دهند. وزیر صنعت با بیان اینکه خودرو‌سازان مانند دیگر تولیدکنندگان باید پاسخگوی مردم باشند، گفت:

شرکت‌های خودروسازی تا 50درصد کاهش تولید داشته‌اند که این وضعیت از نظر ما خیلی قابل‌قبول نبود. وی با اشاره به اینکه اخیرا خودرو‌سازان توانسته‌اند کمبود نقدینگی خود را از بانک‌ها تأمین کنند، افزود: آنها به ما قول داده‌اند که روند تولید به حالت قبل بازگردد و حتی امکان تأمین قطعات از خارج که تا پیش از این برایشان میسر نبود را نیز دارند. به گزارش شاتا، غضنفری در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه آیا افزایش قیمتی برای خودرو‌سازان را پیش‌بینی می‌کنید، گفت: فعلا برنامه‌ای برای افزایش قیمت نیست.

کد خبر 192448
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز