همشهری‌آنلاین: معاون اکتشاف سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور گفت: در حال حاضر ثروت سرانه هر فرد از معدن 35 دلار است.

معدن

به گزارش ایلنا، بهروز برنا، با بیان اینکه سهم معدن می‌تواند در ثروت سرانه هر فرد افزایش یابد، افزود: در حال حاضر ثروت سرانه هر ایرانی از معدن 35 دلار است در حالی که این رقم در کشوری همچون ترکیه بالغ بر 534 دلار است.

وی با بیان اینکه با توجه به مزیت‌های معدنی کشورمان، معادن می‌توانند نقش پررنگ‌تری در اقتصاد کشور و ایجاد ثروت و رفاه اجتماعی ایفا کنند افزود: ایران علاوه بر برخورداری از ذخایر معدنی، از نظر ذخایر نفت و گاز نیز از شرایط خوبی برخوردار است. بنابراین با توجه به تنوع مواد معدنی، باید زیرساخت های لازم برای توسعه این بخش فراهم شده و فعالیت ها به سرعت رونق بگیرد.

برنا همچنین بر لزوم سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف معدن به‌خصوص اکتشاف معادن از سوی دولت و بخش خصوصی تاکید کرد و گفت: سهم بخش معدن و صنایع معدنی از صادرات غیرنفتی در سال‌های اخیر بیش از ۳۰ درصد گزارش شده و به اعتقاد اقتصاددانان با تکیه بر منابع معدنی و قابلیت‌های آن می‌توان از این طریق با خلق مزیت رقابتی‌، تهدیدها را به فرصت تبدیل کرد.

کد خبر 192437
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز