همشهری آنلاین: معاون رفاهی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان همسان سازی دفاتر بیمه‌ای 17 سازمان گفت در مورد خرید خدمت با سازمان تامین اجتماعی هماهنگ هستیم.

 

سید عبدالله عمادی در گفتگو با مهر با بیان این مطلب افزود: تشکیل سازمان بیمه سلامت یک اقدام نیست بلکه فرآیندی است که به تدریج انجام می‌شود و تا کنون نیز با 5 صندوق بیمه‌ای جلساتی تشکیل شده است که در این جلسات تعهدات سازمان‌های بیمه‌گر تک تک بررسی می‌شوند.

وی تاکید کرد: همچنین در این جلسات در مورد نحوه ورود به سازمان بیمه سلامت و همچنین میزان سرانه حق بیمه نیزبحث و بررسی خواهد شد.

معاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه سازمان تامین اجتماعی با سازمان بیمه سلامت همکاری خوبی دارد، گفت: در حال حاضر فقط در مورد سرانه حق بیمه پرداختی افراد تحت پوشش تامین اجتماعی با این سازمان اختلاف وجود دارد و علت آن نیز این است که آنان 9 درصد حق بیمه پرداخت می‌کنند در حالیکه حق بیمه سایر افراد 5 درصد است که البته این موضوع طی جلساتی با مسئولان آن برطرف می‌شود.

عمادی تاکید کرد: با اتمام جلسات با 17 سازمان بیمه گر و نهایی شدن برنامه‌ها و اقدامات سازمان بیمه سلامت، یکسان سازی دفاتر بیمه انجام خواهد شد و از این پس خرید خدمت فقط از سوی سازمان بیمه سلامت انجام می‌شود.

به گفته وی، هیچیک از سازمانهای بیمه ای در خصوص یکسان سازی دفترچه های بیمه مستثنی نیستند و بزودی تمامی مردم از یک دفترچه بیمه استفاده خواهند کرد.

وی با اشاره به اینکه سازمان نیروهای مسلح و در برخی موارد نیز سازمان تامین اجتماعی از ادغام در سازمان بیمه سلامت مستثنی است، گفت: تاکنون جلسات مختلفی با مسئولان سازمان تامین اجتماعی داشته‌ایم که کمترین مشکل را با این سازمان داریم و هماهنگ هستیم.

معاون وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی افزود: در نهایت چنانچه مشکل و اختلافی نیز با سازمان تامین اجتماعی وجود داشته باشد در چارچوب قانون با آنان به تفاهم می‌رسیم و برای رفع مشکلات از مجلس استفساریه می‌خواهیم.

کد خبر 192403
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز