گروه بین‌الملل: سیدحسن نصرالله،دبیر کل حزب‌الله لبنان در سخنرانی خود در روز عاشورای حسینی با اشاره به پیروزی گروه‌های مقاومت در جنگ هشت‌روزه با رژیم صهیونیستی هشدار داد درصورت تجاوز مجدد این رژیم به لبنان، تمام مناطق صهیونیست‌نشین ازجمله تل‌آویو هدف هزاران موشک قدرتمند‌تر از فجر5 قرار خواهد گرفت.

نصر الله

دبیرکل حزب‌الله لبنان در سخنرانی خود در جنوب بیروت تأکید کرد: اسرائیلی که چند موشک فجر5، آن را به لرزه درآورد، چگونه هزاران موشکی را که بر تل‌آویو و دیگر مناطق درصورت تجاوز به لبنان بر آنها فرود خواهد آمد، تحمل خواهد کرد؟ وی با اعلام اینکه اسرائیل ترسو مدت‌هاست که برای ما تمام‌شده، تأکید کرد:

آنچه غزه را پس از خداوند حفظ کرد، اراده مقاومت، سلاح و موشک‌هایش بود. دبیر کل حزب‌الله گفت: اگر در درگیری‌ غزه از موشک‌هایی که تا ۴۰ و ۷۰ کیلومتری سرزمین‌های اشغالی رسیدند استفاده شد در نبرد با ما شعاع درگیری، تمام سرزمین‌های اشغالی را از مرز لبنان تا مرز اردن و دریای سرخ و از کریات شمونه تا ایلات در بر می‌گیرد.

نصرالله با تبریک به تمامی گروه‌های مقاومت در غزه به مناسبت پیروزی بر رژیم صهیونیستی، گفت: پیروزی‌ای که مقاومت در غزه به‌دست آورد یک پیروزی حقیقی بود. هرچند برخی خواستند آن را کمرنگ نشان دهند اما همانطور که در سال 2006 و 2009 مقاومت بر اسرائیل پیروز شد،بازهم مقاومت و این‌باردر غزه هیمنه اسرائیل را شکست و نشان داد که موجودیت اسرائیل ضعیف‌تر از تار عنکبوت است. دبیرکل حزب‌الله خطاب به مقام‌های برخی کشورهای عربی و اسلامی هم گفت: فلسطین و غزه نیازمند همدردی و دیدار شما از مناطق فلسطینی نیستند بلکه آنها به سلاح و پول شما هم نیاز دارند و کمک واقعی شما برای فلسطینیان مهم‌تر است. وی تأکید کرد: غزه لایق کمک‌های بیشتر است؛ مردم این دیار پیروزی پشت پیروزی می‌آفرینند و باید به آنها کمک کرد.

دبیرکل حزب‌الله لبنان با اشاره به نقش ایران در حمایت از مقاومت گفت: ایران هنگامی که از جنبش‌های مقاومت حمایت می‌کند در واقع به وظیفه و مسئولیت خود در قبال عقاید و ایمانش عمل کرده و هیچ پاداش یا چشمداشتی از کسی ندارد.وی تأکید کرد: تمام کسانی که سعی دارند ایران را به‌عنوان یک دشمن معرفی کنند در واقع به اسرائیل خدمت کرده‌اند و تمام کسانی نیز که سعی دارند اسرائیل را به‌عنوان دوست معرفی کنند - خواه عالمانه و خواه از روی نادانی این کار را بکنند- در واقع خدمتگزار این رژیم هستند.

سید حسن نصرالله در ادامه به قیام مردم بحرین اشاره کرد و گفت: آنچه قیام مردم بحرین را متمایز کرده، مسالمت‌آمیز بودن قیام ملت بحرین است که با مدنی‌ترین شیوه‌ها خواسته‌های خود را برای رسیدن به دمکراسی و آزادی بیان می‌کنند. وی بار دیگر تأکید کرد که حزب‌الله در کنار ملت بحرین و قیام مسالمت‌آمیز آنها ایستاده و از مقامات بحرین خواست تا به خواسته‌های ملت خود توجه کنند و این خواسته‌های برحق را برآورده کنند. دبیرکل حزب‌الله درباره مسئله سوریه هم گفت: آنچه درباره‌ سوریه مطرح است این است که باید به مظلوم کمک شود و باید در کنار مظلومان ایستاد. ما در کنار ملت مظلوم در هر کشوری که باشد می‌ایستیم و امروز در سوریه تمام سوری‌ها مظلوم هستند. ملت سوریه، ارتش سوریه و تمام وجود سوریه مظلوم است و از چندین سو هدف دشمنان قرار گرفته‌اند.

دبیرکل حزب‌الله همچنین درباره مسائل داخلی لبنان با تأکید بر ضرورت حفظ وحدت ملی در این کشور و ایجاد ثبات و آرامش در این کشور گفت: تنها دشمن ما اسرائیل است و حزب‌الله در داخل لبنان دشمنی ندارد. هرچند در لبنان گروه‌بندی‌های سیاسی و گاه مخالفی وجود دارد اما ما به هیچ گروه سیاسی در لبنان به‌عنوان دشمن نگاه نمی‌کنیم. وی تأکید کرد: حزب‌الله معتقد است که تنها راه برای حل و فصل بحران‌های کشور، گفت‌وگو و مذاکره سیاسی است و هیچ‌گاه حزب‌الله آغاز مذاکرات سیاسی را برای کنار گذاشتن اختلافات رد نکرده است. نصرالله گفت: هرچند ما از مذاکرات سیاسی استقبال می‌کنیم اما در مقابل، اینکه برای ما پیش‌شرط برای آغاز مذاکرات تعیین شود را قبول نداریم.

 

کد خبر 192310
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز