همشهری آنلاین: دبیرکل حزب الله لبنان تاکید کرد تحولات منطقه نباید موجب فراموشی جنایت‌های ضد انسانی رژیم صهیونیستی در حق ملت مظلوم فلسطین و دیگر ملل منطقه شود.

به گزارش واحد مرکزی خبر از بیروت، «سید حسن نصرالله » در دیدار با حجت الاسلام والمسلمین محسن اراکی دبیرکل« مجمع جهانی تقریب بین مذاهب اسلامی» گفت: امروز دشمنان تمامی تلاش خود را در جهت ایجاد تفرقه میان ملت‌های منطقه بکارگرفته‌اند لذا پیروان ادیان‌الهی و مذاهب مختلف اسلامی باید با هوشیاری و حفظ وحدت خود، دشمنان را در نیل به اهداف شوم خود ناامید کنند.

دبیرکل حزب الله لبنان در این دیدار ضمن تقدیر از نقش بارز و مثبت جمهوری اسلامی ایران در حمایت از قضیه فلسطین، تاکید کرد :مسئله فلسطین مهمترین مسئله ملت‌های منطقه و همه آزادیخواهان جهان است.

حجت الاسلام والمسلمین اراکی نیز در این دیدار با تاکید بر ضرورت اجتناب از هرگونه فتنه طایفه‌ای و مذهبی در منطقه گفت: تفرقه و اختلاف در راستای خواست و منافع دشمنان از جمله رژیم غاصب صهیونیستی است و تضعیف ملت‌های منطقه را به دنبال خواهد داشت.

حجت الاسلام والسملین اراکی با تأکید بر ضرورت تقویت وحدت ملت‌های منطقه در مقابله با رژیم غاصب صهیونیستی اظهار داشت: ایران از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی همواره منادی وحدت بوده و بر ضرورت اجتناب از هرگونه فتنه طایفه‌ای و مذهبی تأکید داشته است.

اما دبیرکل جهانی تقریب بین مذاهب اسلامی که در راس هیاتی به منظور دیدار با علما و مقامات لبنانی به این کشور سفر کرده است با رئیس مجلس لبنان دیدارکرد.

رئیس مجلس لبنان در این دیدار ضمن تاکید بر ضرورت تقویت وحدت میان ملت‌های منطقه، بر نقش رسانه‌ها در این خصوص تاکید کرد و اظهار داشت: برخی شبکه های ماهواره ای خواسته و یا ناخواسته موجب تشدید اختلافات مذهبی شده و تعدادی از آنها نیز مستقیما توسط دشمنان ملت های منطقه هدایت و راه اندازی شده‌اند.

نبیه بری تاکید کرد: در شرایط کنونی تلاش برای خنثی ساختن فعالیت اینگونه شبکه ها امری ضروری و اجتناب ناپذیر است.

در این دیدار که غضنفر رکن آبادی سفیر جمهوری اسلامی ایران در لبنان نیز حضور داشت؛ حجت الاسلام والمسلمین اراکی با اشاره به تشکیل کمیته بررسی مشکلات جهان اسلام و ملت‌های منطقه خاطرنشان کرد: این کمیته که در چارچوب مصوبات کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی در تهران تشکیل شده است و وظیفه بررسی بحران‌های منطقه و جهان اسلام و نزدیک ساختن دیدگاه های اختلافی به یکدیگر را برعهده داشته و تلاش می کند تا در مقابل توطئه دشمنان برای ایجاد فتنه‌های مذهبی، به روشنگری بپردازد.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب بین مذاهب اسلامی با اشاره به طبیعی بودن اختلافات فکری در میان ملت ها اظهار داشت: دشمنان تلاش دارند تا این اختلافات فکری را به درگیری های طایفه ای تبدیل کنند و باعث پراکندی ملت های منطقه شوند.

دیدار با سلیم الحص نخست وزیر سابق لبنان و از سیاستمداران سرشناس اهل سنت این کشور از دیگر دیدارهای برنامه سفر دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی به لبنان بود.

در این دیدار دو طرف ضمن تاکید بر ضرورت وحدت میان مذاهب مختلف برای تقویت جبهه مقاومت در برابر رژیم صهیونیستی برنقش سازنده جلسات بحث و گفتگو در قالب مجمع تقریب مذاهب اسلامی برای مقابله با تلاشهای فتنه انگیزانه دشمنان تاکید کرد ند.

حجت الاسلام والمسلمین شیخ محسن اراکی دبیرکل مجمع جهانی تقریب بین مذاهب اسلامی در دیدار با علمای مسلمان لبنان که باحضور بیش از دویست نفر از علمای اهل تسنن و تشیع لبنان برگزار شد طی سخنانی تاکید کرد :امروز هویت اسلامی مورد هدف دشمنان قرار گرفته و تلاش دارند با ایجاد فتنه مذهبی، مسلمانان را از هویت اصلی و دینی خود جدا سازند.

وی افزود :این درحالی است که بر اساس هویت دینی، امکان تفرقه و جدایی وجود نداشته و مسلمانان در عین اختلاف بر سر برخی مسایل وحدت و انسجام خود را حفظ خواهند کرد.

در این مراسم شیخ احمد الزین رئیس تجمع علمای مسلمین لبنان نیز با اشاره به ضرورت مقابله با هرگونه فتنه مذهبی اظهار داشت: نشست مشترک علمای اهل سنت و شیعه با یکدیگر، خود به تنهایی پاسخ محکمی به تمامی فتنه‌های مذهبی است.

مجمع جهانی تقریب بین مذاهب اسلامی در ادامه دیدارهایش با علمای لبنانی با شیخ عبدالامیر قبلان نائب رئیس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان و سید علی فضل الله فرزند مرحوم علامه محمد حسین فضل الله و دیدار و پیرامون راهکارهای مقابله با توطئه ایجاد فتنه مذهبی درمیان امت اسلامی و ترویج افکار تند و افراطی بحث و تبادل نظر کرد.

کد خبر 204410
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز