همشهری آنلاین: دبیرکل حزب الله لبنان طی سخنانی در روز عاشورای حسینی، فلسطین را مسئله محوری حزب الله خواند و نسبت به مسائلی نظیر خطر تبدیل دوستان به دشمنان و دشمنان به دوستان در جهان اسلام و فتنه‌های مذهبی و منطقه‌ای هشدار داد.

nasrallah

به گزارش همشهری آنلاین، سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله در روز عاشورای حسینی در جمع ده‌ها هزار نفر از عزاداران سالار شهیدان جهان حضرت امام حسین(ع) در جنوب بیروت بر ادامه راه آن امام شهید و پایبندی به آرمان‌های عاشورا تاکید کرد.

دبیرکل حزب الله لبنان گفت: با جان و مال و فرزندان‌مان به حسین (ع) می‌گوییم، لبیک یا حسین (ع)، ما هرگز به قول و وعده خود پشت نخواهیم کرد، مانند هر عاشورایی بار دیگر با حسین(ع) تجدید عهد و بیعت می‌کنیم و به تمام ظالمان و فاسدان و کسانی که بر شکست ما حساب باز کرده‌اند، می‌گوییم : هیهات من الذله.

محورهای سخنان سیدحسن نصرالله که توسط خبرگزاری مهر به نقل از شبکه المنار منتشر شده است در جدول آمده است:

محور سخنان دبیرکل حزب الله لبنان

جزئیات اظهارات

ایران و خطر تبدیل دوستان به دشمنان و دشمنان به دوستان
در جهان اسلام

* ایران دوست اعراب و همه مسلمانان و حامی ملت‌های مستضعف و مظلوم است که این امر در خلال جنگ اخیر دشمن علیه غزه و پیش از آن در جریان تجاوز دشمن به لبنان نمایان شد، این جمهوری اسلامی شجاع ایران هرگز از تهدیدهای دشمنان نهراسیده است.

* جمهوری اسلامی ایران، هنگامی که از جنبش‌های مقاومت دفاع می‌کند به وظیفه و موضع راهبردی خود عمل می‌کند، هیچ چشمداشتی از کسی ندارد.

* درباره خطر تبدیل دوستان به دشمنان و دشمنان به دوستان در جهان اسلام هشدار می‌دهم. اینکه ایران را دشمن ملت‌های عربی و اسلامی قلمداد می‌کنند و اسرائیل را که ماهیت تجاوزکارانه، وحشیانه و نژادپرستانه دارد، دوست قلمداد کنند، هشدار می‌دهم.

مسئله محوری حزب الله

* فلسطین مسئله محوری ما است، فلسطین مسئله محوری باقی خواهد ماند. فلسطین بخشی از ایمان و عقیده و مسئولیت ما است، و هیچ کس نمی‌تواند مانع حمایت ما از فلسطین شود.

* شعاع نبرد ما با آنها(اشغالگران)، تمام فلسطین اشغالی از کریات شمونه تا ایلات را در برمی‌گیرد. اسرائیل ترسو مدتهاست که برای ما تمام شده است.

فتنه‌های مذهبی و منطقه‌ای در منطقه

* برخی از طریق فتنه‌های مذهبی و طایفه‌ای تلاش می‌کنند میان اعراب و شیعه و سنی و میان ملت‌های منطقه و میان ملت فلسطین و میان ما، اختلاف و دودستگی ایجاد کنند.

پیروزی غزه

* پیروزی غزه، پیروزی واقعی است، هر چند برخی دیگران تلاش کردند در آن تردیدافکنی کنند، همانطور که در جنگ جولای 2006 و جنگ 22 روزه غزه این کار را کردند.

* غزه به سفرها و ابراز احساسات شما (در اشاره به سفر برخی مقامات عربی و اسلامی به غزه) نیاز ندارد، بلکه به سلاح و پول و حمایت واقعی شما نیازمند است. غزه شایسته این حمایت‌های واقعی  است، زیرا پیروزی‌های پیاپی را محقق کرده است و از طریق پیروزی غزه، بار دیگر ثابت شد که اسرائیل سست‌تر و ضعیف‌تر از خانه عنکبوت است.

* آنچه غزه را پس از خداوند حفظ کرد، اراده مقاومت، سلاح و موشک‌هایش بود. اسرائیلی که چند موشک فجر 5، آن را به لرزه درآورد، چگونه هزاران موشکی را که بر تل آویو و دیگر مناطق در صورت تجاوز به لبنان بر آنها فرود خواهد آمد، تحمل خواهد کرد.

موضوع بحرین و ادامه سرکوب مردم بی دفاع این کشور

* بار دیگر بر همبستگی خود با ملت بحرین و جنبش مسالمت‌آمیز آنها تاکید و اعلام می‌کنیم همچنان در کنار آنها هستیم. از مقامات بحرین می‌خواهیم به مطالبات و خواسته‌های بر حق ملت بحرین که توانست قلب و عقل و اعصابش را در رویارویی با این همه ظلم و سرکوب که با آن روبرو است، حفظ کند، پاسخ دهند.

* برخی کشورهای منطقه مانع هر راه حلی در بحرین می‌شوند، زیرا از این می‌ترسند که این مطالبات اصلاح‌طلبانه به کشورهای آنها نیز منتقل شود.

مسئله سوریه

* سوریه امروز مظلوم است، چرا که هم ملت و هم ارتش و  تمام وجودش از هر طرف و در تمام زمینه‌ها مورد هدف قرار گرفته است. یاری مظلوم در سوریه در درخواست برای توقف درگیری و خونریزی است، تا سوریه یکپارچه باقی بماند و به شرایط عادی خود بازگردد.

اتهامات وارده به حزب الله

* تمام اتهاماتی که به ما نسبت می‌دهند، ظالمانه و دروغ است و هیچ پایه و اساسی ندارد، بلکه این اتهامات، اهداف ترورها را تکمیل می‌کند.

* حزب الله از هر فتنه‌ای دور می‌کند و در مقابل هر گونه اتهام و تجاوزی صبر پیشه می‌کند. تنها دشمن ما اسرائیل است، حزب‌الله هیچ دشمنی در داخل لبنان ندارد. با این حال ما هرگز به هیچ گروه سیاسی به عنوان دشمن نگاه نمی‌کنیم. ما ایمان داریم که گفتگو و فعالیت سیاسی تنها راه برای حل بحران‌ها در لبنان است و همچنان به این مسئله ایمان داریم و هیچ‌گاه رفتن به پای میز گفتگوها را رد نکرده‌ایم، اما هرگز نمی‌پذیریم که کسی شروطش را در گفتگو بر ما تحمیل کند.

* ما درخواست گفتگو را از هیچ کس تمنا نخواهیم کرد، هر کس دوست دارد وارد گفتگو شود، خوشامد به او می‌گوییم، در هفته‌های گذشته برخی گفتند که خواهان گفتگو با حزب الله نیستند و برخی گفتگو را تحریم کردند.

تأکید بر ادامه راه سرخ شهادت حسینی

* با جان و مال و فرزندان‌مان به حسین (ع) می‌گوییم، لبیک یا حسین (ع)، ما هرگز به قول و وعده خود پشت نخواهیم کرد، مانند هر عاشورایی بار دیگر با حسین(ع) تجدید عهد و بیعت می‌کنیم و به تمام ظالمان و فاسدان و کسانی که بر شکست ما حساب باز کرده‌اند، می‌گوییم : هیهات من الذله.

کد خبر 192279
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز