همشهری آنلاین: اعضای ارشد خاندان سلطنتی و مقامات عربستان سعودی پس از جراحی ستون فقرات ملک عبدالله، پادشاه سعودی، در بیمارستان با او ملاقات کردند.

King Abdullah

به گزارش رویترز به نقل از خبرگزاری دولتی سعودی، ملک عبدالله که اواخر دهه 80 زندگی است یک هفته پیش برای تثبیت یک رباط در ستون فقرات پشتی‌اش در بیمارستان بستری شده بود.

more  بالا گرفتن بحث‌ها در آل‌سعود درباره ولیعهد آینده

گزارش خبرگزاری دولتی سعودی روز شنبه 24 نوامبر با عکسی از مقامات و شاهزادگان سعودی در "شهر پزشکی ملک عبدالعزیز" وابسته به گارد ملی این کشور در ریاض همراه شده است، اما عکسی از پادشاه یا خبری درباره زمان مرخص شدن او منتشر نکرده است.

تحلیل‌گران سعودی می‌گویند با توجه به سن ملک عبدالله قابل درک است که بهبودی او مدتی طول بکشد.

عبدالله در اکتبر سال گذشته تحت عمل مشابهی قرار گرفت و دوبار نیز در سال 2010 در آمریکا برای فتق دیسک مورد عمل جراحی قرار گرفت و برای دوره نقاهت سه ماه را در خارج سعودی گذراند.

عبدالله پس از جراحی سال گذشته بر روی پشتش، دو روز بعد در تلویزیون دولتی ظاهر شد و پنج روز بعد از بیمارستان مرخص شد.

نگرانی‌ها درباره احتمال مرگ عبدالله بر بازار سهام این کشور هم اثر گذاشته است و باعث سقوط سه درصد ضریب شاخص آن در چهارشنبه گذشته شد.

سلطنت سعودی پس از مرگ بنیانگذار آن ملک عبدالعزیز سعود در سال 1953 میان پسران او دست به دست شده است.

عبدالله که در سال 2005 قدرت را به دست گرفت، پس از مرگ ولیعهد نایف بن عبدالعزیز در ماه ژوئیه گذشته، برادرش شاهزاده سلمان را به عنوان وارث سلطنت نامزد کرده است.

سلمان که در حال حاضر قائم مقام پادشاه است هفته گذشته در تلویزیون در ملاقاتی با مقامات آمریکایی نشان داده شد. او همچنین ریاست جلسه کابینه را در دوشنبه گذشته به عهده داشت.

پایداری اوضاع عربستان، بزرگترین صادرکننده نفت جهان و متحد مهم منطقه‌ای آمریکا، مورد توجه جهانی است، چرا که این کشور دارای بیش از یک پنجم ذخایر شناخته شده نفت جهان و میزبان سالانه میلیون‌ها زائر در مراسم حج است.

کد خبر 192306
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار خلیج‌ فارس

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز