همشهری‌آنلاین: مردم شهرها و روستاهای مختلف ایران اسلامی همزمان با تاسوعای حسینی با حضور در میادین اصلی و حمل پرچم‌هایی مزین به نام امام حسین(ع)، حضرت عباس(ع) و ... به عزاداری پرداختند.

تاسوعا عاشورا

تاسوعا عاشورا

به گزارش ایسنا عزاداران حسینی هم‌چنین با حضور در هیئات و تکایا با خواندن نوحه، سینه‌زنی و زنجیرزنی به سوگ نشستند و یاد سید و سالار شهیدان و یاران شهید ایشان را گرامی داشتند.

more

 تصاویری از همایش شیرخوارگان حسینی

در تهران نیز سوگواران اباعبدالله الحسین (ع) و یاران با وفایش به ویژه حضرت عباس، سقای دشت کربلا، در میدان امام حسین(ع) عزاداری کردند.

در این مراسم هیات‌های عزاداری و همچنین بسیجیان نواحی و پایگاه‌ها و حوزه‌های مقاومت حضور داشتند.

در این مراسم عزاداران به یاد سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و یاران باوفایش و علمدار دشت کربلا حضرت اباالفضل العباس(ع) بر سر و سینه زدنند و اشک ماتم ریختند.

پس از برگزاری مراسم عزاداری در میدان امام حسین(ع) عزاداران حسینی به امامت حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد، نایب رییس مجلس شورای اسلامی نماز ظهر و عصر را اقامه کردند.

در بین نمازگزاران سردار نقدی رییس سازمان بسیج و ایازی معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران حضور داشتند.

هم‌چنین در تاسوعای حسینی، میلیون‌ها عاشق دلسوخته امام حسین(ع)و اهل بیت آن حضرت در جای جای ایران اسلامی با وجود بارش برف و باران، با برگزاری مجالس عزا، یاد علمدار دشت کربلا را گرامی می‌دارند.

در سراسر کشور ، به همین مناسبت، سردر مغازه‌ها، تکایا و میدان‌های شهرها با بیرق‌های عزا ، سیاه‌پوش است و ارادتمندان سرور و سالار شهیدان و خامس آل عبا که در شب تاسوعای حسینی تا واپسین ساعات با حضور در مراسم سوگواری به عزاداری پرداخته بودند امروز نیز دسته دسته خود را به محل‌های عزاداری می‌رسانند و در فضایی معنوی با تشکیل دسته‌های سینه‌زن و زنجیر‌زن به یاد امام حسین(ع)، حضرت ابوالفضل(ع) و دیگر شهدای کربلا عزاداری می‌کنند و در غم شهادت امام حسین(ع) و یاران وفادارش اشک ماتم می‌ریزند.

مرثیه سرایان نیز امروز به یاد علمدار دشت کربلا حضرت ابوالفضل العباس(ع) مرثیه می‌سرایند و سخنرانان از وفای آن حضرت به امام حسین(ع) و خاندان آن حضرت سخن‌ها می‌گویند.

ارادتمندان خاندان عصمت و طهارت(ع) در سراسر کشور همچنین با پخت غذاهای نذری، عزاداران حسینی را اطعام می‌کنند.

همچنین همزمان با تاسوعا، حرم‌های مطهر امام رضا(ع)، حضرت معصومه( س ) و احمدبن موسی کاظم(ع) دیشب و امروز پذیرای انبوه زائران و عزاداران حسینی است.

حضور کودکان خردسال در عزاداری های حسینی سراسر کشور با پیشانی بندهای دارای مضامین یا حسین ، یا اباالفضل ، یا زینب ، عاشورا و کربلا از دیدنی‌های باشکوه این عزاداری‌هاست.

کد خبر 192224
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز