همشهری آنلاین: سنگاپور و فیلی‌پین ممکن است در منطقه جغرافیایی مشابهی قرار داشته باشند، اما شکاف عاطفی بزرگی میان آنها وجود دارد.

singapore

به گزارش لایو ساینس یک نظرخواهی جدید موسسه گالوپ نشان می‌دهد که سنگاپوری‌های با کمترین احتمال در میان کشورهای جهان روزانه احساسات منفی یا مثبت‌ را تجربه می‌کنند، اما میزان تجربه عاطفی در میان فیلی‌پینی‌ها بسیار بالا است.

گالوپ در این نظرخواهی که در بیش از 150 کشور در فاصله سال‌های 2009 تا 2011 به مصاحبه تلفنی یا حضوری با بیش از 1000 فرد 15 ساله و بالاتر در هر کشور پرداختند.

در این بررسی از ساکنان کشورها درباره اینکه 10 عاطفه متفاوت که به مقدار زیاد در روز پیش از مصاحبه تجربه کرده بودند، از جمله پنج عاطفه منفی (خشم، استرس، اندوه، درد جسمی و نگرانی) و پنچ عاطفه مثبت (احساس آرامش کامل، لبخند زدن و خندیدن به مقدار زیاد، مورد احترام قرار گرفتن، لذت و یادگرفتن یا انجام دان چیزی جالب) پرسش شد.

کارشناسان گالوپ میانگین درصد ساکنانی هر کشور را که به هر یک از این پرسش‌ها پاسخ "بلی" داده بودند، به دست آوردند؛ نتایج نشان داد که  انتهای کمی عواطف  در این دامنه سنگاپور قرار دارند که 36 درصد  ساکنانش طیفی از این احساسات را در روز تجربه کرده بودند. گرجستان مقام دوم را در میان کشورهای با کمترین تجربه عاطفی داشت و به دنبال کشورهای لیتوانی، روسیه، ماداگاسکار و اوکراین قرار داشتند.

در انتهای زیادی عواطف این دامنه فیلی‌پین قرار می‌گرفت؛ 60 درصد ساکنان این کشور گفته بودند که به طور روزمره این 10 عاطفه را به میزان زیاد تجربه می‌کنند. کشورهای السالوادور، بحرین، عمان، کلمبیا و کستاریکا در رده‌های بعدی پرعاطفه‌ها قرار داشتند. آمریکا در رده 15 پرعاطفه‌ها بود و 54 درصد از ساکنانش گفته بودند به طور روزانه عواطف مثبت و منفی را تجربه می‌کنند.

هنگامی که عواطف مثبت و منفی به طور جداگانه تجزیه و تحلیل شدند، معلوم شد که اهالی کشورهای خاورمیانه و شمال آفریقا بیشترین تجربه عواطف منفی را دارند و در راس آنها عراق، مناطق خودگران فلسیطینی و بحرین قرار دارند. اما هنگامی عواطف مثبت مورد نظر بود، کشورهای آمریکای لاتین در صدر قرار می‌گرفتند و پاناما، پاراگوئه و ونزوئلا در بالاترین رده‌ها قرار داشتند.

با اینکه کشورهای با بالاترین میزان عواطف منفی دچار مشکلات اقتصادی و ناآرامی بودند، اما پژوهشگران گالوپ می‌گویند یافته‌های آنها نشان می‌دهد که صرف افزایش درآمد ممکن است عواطف منفی را برطرف نکند. گرچه سنگاپور یکی از پایین‌ترین میزان‌های بیکاری و بالاترین میزان‌های تولید ناخالص داخلی ‌(GDP) سرانه را دارد، ساکنان آن به ندرت احساسات مثبتی را تجربه می‌کنند.

پژوهشگران گالوپ می‌نویسند: "سنگاپور باید راهبردهایی را فراتر از محدوده‌های معمول اقتصاد کلاسیک را اتخاذ کند و در راهبردهایش برای بهبود زندگی شهروندانش احساس شادی و بهزیستی آنها را هم در نظر بگیرد."

کد خبر 192131
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز