همشهری آنلاین: مطالعه‌ای جدید نشان می‌دهد افرادی که دارای چشمان قهوه‌ای رنگ هستند،‌نسبت به چشم‌آبی‌ها قابل‌اعتماد‌ترند، البته تنها به خاطر شکل صورتشان!

چشم آبی

به گزارش لایو‌ساینس، گروهی از داوطلبان که در مطالعه‌ای که توسط محققان دانشگاه چارلز در پراگ برگزار شد، اعلام کردند افراد چشم‌قوه‌ای در نظر آنها قابل اعتماد‌ترند.

اما زمانی که از این داوطلبان خواسته شد درباره تصاویر همان افراد چشم قهوه‌ای،‌درحالی که رنگ چشم آنها به صورت نرم‌افزاری آبی شده بود، قضاوت کنند، داوطلبان افراد را به همان اندازه قابل اعتماد تشخیص دادند. این یافته نشان می‌دهد آنچه عامل قابل اعتماد شناخته‌شدن است، ویژگی‌هایی از چهره‌است که در میان چشم‌قهوه‌ای‌ها یکسان است و در اصل رنگ چشم، تاثیری بر روی قابل‌اعتماد شناخته شدن انسان‌ها ندارد.

برای مثال به نظر می‌آید مردان چشم‌قهوه‌ای از صورت‌های گرد‌تر، چانه‌های پهن‌تر، دهان‌های بزرگتر که گوشه‌‌هایی رو به بالا دارد، چشمانی درشت‌تر و ابروهای نزدیک‌به هم برخوردار باشند، ویژگی‌هایی که مردانه‌تر به نظر آمده و از این رو قابل اعتماد جلوه خواهند کرد.

در مقابل مردان چشم آبی اغلب از چشمان ریزتر، لبهای باریک‌تر با گوشه‌های رو‌به پایین برخوردارند که این ویژگی‌ها آنها را مرموز‌تر جلوه می‌دهد. این تفاوت‌ها در میان زنان چشم‌آبی و چشم‌قهوه‌ای نیز به اندازه‌ای نسبتا مشابه وجود داشت.

کد خبر 197645
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز