دوشنبه ۱۶ مرداد ۱۳۸۵ - ۱۸:۴۲
۰ نفر

دومین کارگاه آموزشی عکاسی خبری ایسنا - با عنوان "کلیدهای اصلی عکاسی مستند" - با حضور بهمن جلالی برگزار می‌شود.

به گزارش بخش هنرهای تجسمی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، این کارگاه آموزشی ساعت 9 روز 26 مردادماه، در محل تالار شهید محمدحسن قریب ایسنا آغاز خواهد شد.

بهمن جلالی - هنرمند عکاس و مدرس دانشگاه - تاکید دارد که عکاسی خبری کار سخت و پیچیده‌ای است؛ ولی به‌دلیل هرچه سریع‌تر فراهم شدن زمینه‌های معروفیت در این حوزه، علاقه‌مندان بی‌شماری به آن روی می‌آورند. این در حالی است که در سایر گرایش‌های عکاسی پس از سال‌ها تلاش مستمر، شاید یک عکاس به چهره‌ای شناخته شده تبدیل شود.

به‌گمان این محقق و هنرمند عکاس، در این شکل گرایش به عکاسی خبری، اشکالاتی اساسی‌ نیز وارد می‌شود؛ چراکه به‌نظر می‌رسد بسیاری بدون آشنایی و فراگیری الفبای عکس مطبوعاتی و... گام در چنین عرصه‌ای می‌گذارند.

جلالی دارد که آشنایی با انواع دوربین و کار کردن با انواع لوازم و سخت‌افزار عکاسی، شرط لازم و کافی برای ورود به این حیطه محسوب نمی‌شود. یک عکاس خبری، با اشراف کامل به اطلاعات کافی حوزه عکس خود موفق به ثبت حقایق یک واقعیت می‌شود؛ یعنی "دیدن با دانستن حاصل می‌شود"؛ چنان که یک روزنامه‌نگار بدون کسب اطلاعات لازم از یک واقعه حتما توانایی نگارش گزارش کاملی از آن را نخواهد داشت.

این مدرس دانشگاه درعین حال افزود: عکاسی که روزنامه نخواند و از اخبار روز دنیا به‌دور باشد، در حوزه‌ی عکاسی خبری موج‌سواری بیش نخواهد بود؛ در حالی که با کسب اخبار روز دنیا به موج‌سازی یعنی جایگاه یک عکاس خبری می‌رسد.

کد خبر 1921

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز