چهارشنبه ۳ آبان ۱۳۸۵ - ۰۹:۵۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: عکاس خبرگزاری آسوشیتدپرس سه‌شنبه 24 اکتبر(2 آبان) یک روز پس از ربوده شدنش در غزه آزاد شد.

به گزارش آسوشیتدپرس امیلیو مورناتی 37 ساله اواخر روز سه ‌شنبه  بدون این که آسیبی دیده باشد به دفتر محمود عباس رییس تشکیلات خودگردان فلسطین آورده شد.

او در طی یک روزی که ربوده شده بود با چشمان بسته و در حالی که لباس زنانه به تنش کرده بودند از نقطه‌ای به نقطه‌ای دیگر در غزه منتقل می‌شده است.
مورناتی در این باره به آسوشیتدپرس گفت: من خیلی خسته‌ام ولی از این که برگشته‌ام بسیار خوشحالم چون لحظات پراضطرابی را سپری کرده‌ام.
دفتر اسماعیل هنیه نخست وزیر فلسطین اعلام کرد ربایندگان شناسایی شده‌اند و "تحت تعقیب قرار خواهند گرفت".

یکی از مسئولان امنیتی دولت فلسطین اعلام کرد دربان آپارتمانی که مورناتی در آن نگهداری می‌شده در رابطه با این آدم‌ربایی دستگیر شده است. این مسئول ابراز امیدواری کرد دیگر افرادی که با این آدم‌ربایی در ارتباط هستند به زودی دستگیر شوند.

مورناتی سه‌شنبه در حالی که از آپارتمانش در غزه خارج می‌شد تا به همراه راننده و مترجمش بیرون برود توسط چهار مرد مسلح  ربوده شد. ربایندگان در طول مدتی که مورناتی را در اختیار داشتند چشمان او را بسته بودند و تنها به زبان عربی صحبت می‌کردند: من در تمام مدتی که در اختیار آنها بودم نمی‌دانستم برنامه آنها چیست. آنها بدون این که چیزی به من بگویند من را به اینجا و آنجا می‌بردند.
مورناتی یازدهمین روزنامه‌نگاری است که از سال 2004 تا به بعد در غزه ربوده شده است.

کد خبر 6558

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز