تبریز: روز گذشته با حضور فرمانده کل سپاه، 772واحد مسکونی تحویل زلزله‌زدگان آذربایجان‌شرقی شد. در مراسم این واگذاری همچنین هفت‌هزار و 25واحد دامی احداث شده توسط سپاه به زلزله‌زدگان تحویل داده شد.

زلزله - بازسازی - آذربایجان شرقی

سردار سرلشکر پاسدارمحمد علی جعفری در آیین واگذاری واحدهای مسکونی روستای زلزله‌زده آقاعلیلو از توابع شهرستان هریس در جمع خبرنگاران گفت: منطقه ارسباران عرصه مجاهدت بسیجیان بوده که همه دلسوزان انقلاب اسلامی با همکاری دلسوزانه خود توانستند به خوبی روند بازسازی را ادامه دهند. وی با اشاره به موقعیت استراتژیک منطقه ارسباران گفت: ارسباران منطقه استراتژیک ایران بوده و تمام قوا در این منطقه حضور داشته و سپاه دو هزار واحد مسکونی تعهد داشت که 700واحد آن را امروز تحویل می‌دهد و مابقی آن در‌ماه آینده تحویل خواهد داد.

جعفری تأکید کرد: بسیج با تمام امکانات همه تلاش خود را می‌کند تا پیش از رسیدن فصل سرما و زمستان تمامی واحدها را تحویل دهد که این تلاش‌ها نشانگر عشق و دلدادگی بسیج به مردم است. سرلشکر محمدعلی جعفری افزود: تلاش می‌کنیم مابقی تعهدات سپاه و بسیج را تا یک‌ماه آینده به پایان برسانیم. وی با اشاره به تخریب 12هزار واحد دامی مناطق زلزله‌زده ارسباران اظهار کرد: ساخت بیش از هفت هزار واحد دامی بر عهده سپاه پاسداران گذاشته شده بود که با تلاش شبانه‌روزی، تمام این تعهدات در این زمینه یعنی هفت هزار واحد چندمنظوره (نگهداری دامی، انبارداری و اسکان اضطراری) آماده بهره‌برداری شده و تحویل مردم این منطقه می‌شود.

سردار سرلشکر جعفری با بیان اینکه دغدغه اصلی سپاه و بسیج رفع مشکلات مردم مناطق زلزله‌زده است، تأکید کرد: همانطوری که بسیج و سپاه از نخستین ساعات زلزله در کنار مردم بوده‌اند، تا پایان بازسازی و رفع مشکلات آنان نیز در کنار مردم خواهند ماند. وی با بیان اینکه روستاهای آسیب‌دیده در زلزله‌ ارسباران جزو روستاهای محروم هستند، خاطرنشان کرد: هم‌اکنون فضایی برای محرومیت‌زدایی منطقه به‌وجود آمده و باید با ایجاد زیرساخت‌های لازم موجب توسعه و پیشرفت این منطقه شویم. وی ادامه داد: آنچه در این زلزله مهم است، حس همنوعی و نوع دوستی بود که از اسلام آموختیم و این نوع حرکت و انسجام را دشمن باید مشاهده کند و دیگر کشورها هم از جمهوری اسلامی ایران الگو بگیرند. گفتنی است 67واحد مسکونی نیز در روستای شهرک پایین هریس در جریان بازدید فرمانده کل سپاه پاسداران و استاندار آذربایجان شرقی از مناطق زلزله‌زده تحویل داده شد.

کد خبر 192010

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز