مدیرکل محیط‌زیست استان هرمزگان از جابه‌جایی بخشی از مرجان‌های جزیره ابوموسی به‌منظور ساخت بندر جامع و چندمنظوره در این جزیره خبر داد.

مرجان - ساحل جزیره ابوموسی

 مجید وفادار با تأکید بر اینکه ابوموسی به دستور رئیس‌جمهور در ابتدای سال‌جاری باید به منطقه نمونه گردشگری تبدیل شود، افزود: این مهم باید با درنظرگرفتن الزامات زیست‌محیطی صورت بگیرد. مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان هرمزگان با اشاره به ظرفیت بالای ابوموسی برای جذب گردشگر و توسعه گردشگری با بهره‌گیری از طبیعت بکر این جزیره تصریح کرد: تمامی اقدامات موردنیاز برای توسعه گردشگری در جزیره ابوموسی باید با هماهنگی اداره کل محیط‌زیست باشد.

وفادار به جابه‌جایی مرجان‌های ابوموسی اشاره کرد و گفت: این اقدام پیشگیرانه به‌منظور جلوگیری از نابودشدن این موجودات دریایی و پیرو درخواست اداره کل بنادر و دریانوردی استان انجام می‌شود.وفادار همچنین با اشاره به‌وجود جوامع مرجانی در اطراف جزیره ابوموسی و حوضچه بندر، گفت: با توجه به اهمیت مرجان‌ها و کارکردهای متنوع این کلونی‌های زیبا و منحصر به فرد، قبل از لایروبی حوضچه و احداث بازوهای جدید بندر، کلونی‌هایی که احتمال آسیب به آنها وجود دارد، جابه‌جا خواهند شد.

کد خبر 191458

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز