پنجشنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۱ - ۱۳:۰۸
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: رئیس جمهور آمریکا در جهت برون رفت از بن بست احتمالی تصویب بودجه و افزایش مالیات بر درآمد، آماده مصالحه با جمهوری خواهان است.

obama

 باراک اوباما که در نخستین کنفراس مطبوعاتی خود پس از پیروزی مجدد در انتخابات ریاست جمهوری، سخن می‌گفت تاکید کرد:

در هنگام بحث و بررسی طرح افزایش مالیات ثروتمندان، نباید طبقه متوسط جامعه را گروگان بگیریم. باید توافق‌های قبلی در این زمینه را اجرا کنیم و مالیات طبقه متوسط را پایین نگه داریم. من موافقت‌های لازم را برای این منظور کسب خواهم کرد تا بتوانیم قبل از تعطیلات سال نو برای مردم اطمینان خاطر ایجاد کنیم.

وی سپس در پاسخ به پرسش خبرنگاری در باره ژنرال دیوید پترایس، رئیس پیشین سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) گفت: می‌خواهم تاکید کنم که ژنرال پترایس خدمت فوق العاده‌ای به آمریکا کرد. بخاطر اقدام‌های او، ما اکنون در امنیت بیشتری هستیم. آرزو می‌کنم او و خانواده‌اش بتوانند مشکل پیش روی خود را پشت سر بگذرانند.

رئیس جمهوری آمریکا بخوبی می‌داند که برای پیشبرد اهداف و سیاست‌ها خود نیازمند کسب توافق و مصالحه با جهوری خواهانی است که اکثریت مجلس نمایندگان این کشور را در اختیار دارند.

خبرنگار یورونیوز در واشنگتن می گوید: اوباما نشان داد همچنان مصمم به مبارزه برای احقاق حقوق طبقه متوسط است. کسانی که به او رای دادند توقع اجرایی شدن وعده‌های انتخاباتی‌اش را دارند و آنهایی که به رقیب او رای دادند، دست کم، منتظر نتیجه سیاست گذاری‌های او هستند.

کد خبر 191360
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز