همشهری آنلاین: حزب دموکرات آمریکا، برتری خود در سنا را تثبیت کرد اما نتوانست اکثریت مجلس نمایندگان را به دست آورد و بدین ترتیب، اوباما در دور دوم ریاست جمهوری‌اش نیز ناچار به ادامه چالش با قوه مقننه‌ای خواهد بود که به دلیل دودستگی، هماهنگی کافی با کاخ سفید نداشته است.

نتایج انتخابات کنگره آمریکا، دودستگی در کنگره تمدید شد

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، ساعاتی پس از اعلام برتری جمهوری خواهان در مجلس نمایندگان، جان بینر، رییس این مجلس، در مصاحبه ای مطبوعاتی گفت که ترکیب منتخبان مردم نشان می دهد که آمریکاییان نمی خواهند مالیات ها افزایش یابد.

این در حالی است که افزایش مالیات برای خانواده هایی که بیش از 250 هزار دلار در سال درآمد دارند، در کانون برنامه های رییس جمهوری آمریکاست.

در مجلس سنا نیز نتایج انتخابات، حاکی از ادامه وضع فعلی بوده است. در دور گذشته، دموکرات ها 53 کرسی و جمهوریخواهان 47 کرسی از این مجلس را در اختیار داشتند. بر اساس نتایج انتخابات، اکنون دموکرات ها توانسته اند دو کرسی جمهوری خواهان در ایالت های ایندیانا و ماساچوست را به دست آوردند و جمهوری خواهان نیز یک کرسی ایالت نبراسکا که در اختیار دموکرات بود را کسب کردند.

در ایالت مین (Maine) نیز آنگس کینگ، فرماندار پیشین که نامزد مستقل و بدون وابستگی حزبی است، جانشین سناتور جمهوری خواه شد که پیش از این، خود را بازنشسته کرده بود.

در مجلس نمایندگان نیز، پیش از این، جمهوری خواهان با 240 کرسی در مقابل 190 کرسی دموکرات ها، اکثریت مطلق داشتند. در انتخابات روز سه شنبه، 12 نامزد دموکرات موفق به شکست نمایندگان جمهوری خواه شدند و در حالی که تا عصر چهارشنبه به وقت تهران، 90 درصد از آرای انتخابات کنگره خوانده شده است، جمهوری خواهان صاحب 227 کرسی و دموکرات ها صاحب 187 کرسی شده اند؛ همچنین دموکرات ها در رقابت برای کسب 19 کرسی دیگر نیز از جمهوری خواهان پیش هستند.

کد خبر 190552
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز