پنجشنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۱ - ۱۷:۴۲
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: اگر چه باراک اوباما می‌تواند از حضور مجددش در کاخ سفید خوشحال باشد، اما با توجه به این که فقط هفت هفته فرصت خواهد داشت تا مشکلات کلان مربوط به بودجه را حل کند، بنظر نمی‌رسد که این خوشحالی طولانی مدت باشد.

یک شهروند آمریکایی ساکن واشنگتن در پاسخ به این سوال یورونیوز که آیا امیدوار است که از فروپاشی اقتصادی آمریکا جلوگیری شود، می‌گوید: "راستش من کمی می‌ترسم. فکر می‌کنم که احتمالا میت رامنی بهتر می‌توانست ما را از این بحران نجات دهد. اما فعلا شرایط همین طور است."

دیگری هم می‌گوید: "فکر نمی‌کنم که بتوان از این خطر پرهیز کرد، زیرا زمان کافی برای حل این مشکلات وجود ندارد."

شهروند دیگری که کمی خوشبین تر بنظر می‌رسد می‌گوید: "فکر نمی‌کنم که مسئله بزرگی باشد. فکر می‌کنم که آنها تا قبل از آن که کار به افزایش مالیات‌ها و کاهش هزینه‌ها بکشد، مشکل را حل خواهند کرد."

خبرنگار اعزامی یورونیوز به واشنگتن هم می‌گوید: "مسئله اینجا است که آیا باراک اوباما خواهد توانست آمریکا را که عمیقا دو دسته شده متحد کند. اگر جلو فروپاشی اقتصاد کشور گرفته نشود، این امر می‌تواند باعث افزایش 7 تریلیون دلاری مالیات و کاهش بودجه دولتی در ده سال آینده شود. این نگرانی باعث شده که خیلی‌ها امیدوار باشند که نه فقط مردم بلکه دولتمردان آمریکایی هم با هم همکاری کنند."

کد خبر 190611
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز