سخنگوی وزارت خارجه پاکستان گفت: فرایند صلح بین هند و پاکستان به تصمیم دو کشور در این زمینه بستگی دارد.

به گزارش ایرنا، وی روز دوشنبه در نشست هفتگی خود با خبرنگاران افزود: فرایند صلح بین هند و پاکستان امر بسیار مهمی است و به ثبات و پیشرفت اقتصادی در منطقه کمک بسیار مهمی خواهد کرد.

سخنگوی وزارت خارجه پاکستان همچنین گفت: پاکستان خواستار ادامه فرایند صلح با هند است و تصریح کرد در جنوب آسیا نیز مانند دیگر مناطق دنیا باید پیمان همکاریهای منطقه‌ای ایجاد شود ، ما نیاز به آن را احساس می‌کنیم.

وی در پاسخ به سؤالی گفت: دیپلمات هندی امروز در پایان مهلت ‪ ۴۸‬ساعته خود پاکستان را ترک خواهد کرد.

خانم تسنیم اسلم همچنین اضافه کرد، واکنش هند به‌اخراج دیپلمات پاکستانی اقدام نامناسبی بوده است.

وی در پاسخ به سووال دیگری گفت: ما هیچ ربطی بین فعالیتهای تروریستی و فرایند صلح با هند نمی‌بینیم و همانطور که ژنرال مشرف رییس جمهوری پاکستان گفته است نباید اقدامات تروریستی مانع از وقوع صلح بین دو کشور شود.

خانم اسلم همچنین اضافه کرد، هیچ مقام هندی نگفته است که باید فرایند صلح متوقف شود.

سخنگوی وزارت خارجه پاکستان در پاسخ به سووالی در مورد لبنان گفت:همان طور که مقامات ارشد پاکستانی در جلسات مختلف اظهار کرده‌اند، پاکستان خواستار آتش‌بس فوری در خاورمیانه و حل بحران از طریق گفت وگو است.

وی همچنین افزود: پاکستان کشتار غیرنظامیان و افراد بی‌گناه را محکوم می‌کند و خواستار جلوگیری از افزایش قربانیان است.

سخنگوی وزارت خارجه پاکستان در پاسخ به سووالی مبنی بر اعزام نیرو گفت: پاکستان تنها درصورت خواست سازمان ملل متحد و دولت لبنان سربازان خود را برای پیوستن به نیروی پاسدار صلح به منطقه اعزام خواهد کرد.

تسنیم اسلم در پاسخ به سووال فروش جنگنده‌های اف ‪ ، ۱۶‬گفت: کنگره آمریکا اجازه فروش هواپیماهای اف ‪ ۱۶‬را داده است و ما باید ادامه فرایند انتقال این هواپیماها را طی کنیم.

وی تصریح کرد: زمان جزییات مربوط به این قرارداد مورد بحث قرار نگرفته است.

سخنگوی وزارت خارجه پاکستان در مورد شروط این قرارداد توسط آمریکا گفت:
آمریکایی‌ها از ما خواسته‌اند تا فن‌آوری این هواپیماها را در اختیار کشور سومی قرار ندهیم و ما آن را پذیرفته‌ایم.

وی اضافه کرد، مقامات آمریکایی تا این زمان از ما شرایط غیرمعمولی نخواسته‌اند و درصورت درخواست از سوی آنها ما آن را نخواهیم پذیرفت.

کد خبر 1913

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز