یکشنبه ۱۵ مرداد ۱۳۸۵ - ۱۹:۰۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: دولت های هند و پاکستان که از زمان انفجارهاری شبکه راه آهن بمبئی در ماه گذشته روابطشان تیره شده روز یکشنبه 15 مرداد در اقدام متقابل به اخراج دیپلماتهای یکدیگر دست زدند.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس،دولت هند روز یکشنبه در اقدامی تلافی جویانه و در پاسخ به اخراج دیپلمات خود از پاکستان اعلام کرد که دستور اخراج یک دیپلمات پاکستانی را صادر کرده است.

وزارت امور خارجه هند بدون ذکر دلیل این اخراج اعلام کرد: سعید محمد رفیق احمد،دیپلمات پاکستانی 48 ساعت مهلت دارد تا کشور را ترک کند.

پیش از این مقامهای پاکستانی، دیپاک کائول، دیپلمات هندی را متهم کرده بودند که فعالیت های نامناسبی را انجام می دهد و به وی اعلام کرده بودند که اوائل هفته آینده پاکستان را ترک کند.

یک مقام پاکستاتی گفت که این دیپلمات هندی که اسناد حساسی در اختیار داشت، از سوی مقامهای امنیتی کشور دستگیر شده است.
   
تسلیم اسلم، سخنگوی وزارت امورخارجه پاکستان گفت کائول در فعالیت‌هایی دست داشته که با جایگاه دیپلماتیکش هیچ تناسبی نداشت است.

 اما هند با رد این اتهام متقابلاً اقدام به اخراج یک دیپلمات پاکستانی از دهلی نو کرده است.

هردو دیپلمات اخراج شده مسئول ویزا در کمیسیون عالی دو کشور در اسلام آباد و دهلی نو بودند.

روابط هند و پاکستان پس از بمبگذاری در قطارهای شهری بمبئی در ماه گذشته به تیرگی گرایید. در این انفجارها حدود 200 نفر کشته و 800 نفر مجروح شدند و هند می‌گوید انفجارها از سوی گروه‌های شبه نظامی پاکستانی انجام شده است.

کد خبر 1869

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز